måndag 25 september 2017

Nu är det bråttom!


Jag har dragit ner persiennerna i vardagsrummet
och bosatt mig framför TV´n i 4 dagar nu.
Fick lite panik eftersom jag bestämt mig för
att se alla 100 avsnitt från förra säsongens
"Paramparca". Och såg att de endast ligger 
kvar i några dagar till på Play.


Så datorn har fått en tillfällig plats framför
soffan och jag har börjat titta igenom avsnitt
efter avsnitt.
Och jag inser ju att jag inte kommer att hinna
titta på allt men kör så länge jag orkar.


Jag fastnar sällan framför tv-serier, och orkar
inte följa massor av såpor, men just denna 
kan jag inte motstå.  Fastnade för den direkt.
Den måste ses!


Att dricka te ur glas passar bra att göra nu
för det gör man ju i Turkiet. 
Men just de här glasen är från Tunisien.
Men skålen i bakgrunden köpte jag iallafall
på en av mina resor till Turkiet.
Och det ger ju lite känslan av att vara i Istanbul. ;D


Tarzan undrar nog vad som pågår och varför jag ska sitta
och glo på datorn hela tiden. Men så får det bli.
Att sitta vid skrivbordet och skrivbordsstolen hade jag
aldrig orkat med. I soffan kan jag ju ligga ner om jag vill.


Och antagligen blir det ju en och annan tupplur...
Ha en mysig kväll!
Kram Sussie

Inga kommentarer: