lördag 10 februari 2018

Gott med paj denna lördag.


Tiden bara flyger iväg här. Trots att inte mycket blivit gjort.
Och inte orkar jag mycket heller. Så trött! Blir trött av att ha
ont i ischiasnerven så gott som hela tiden. Som att försöka 
koppla bort tandvärk och det är inte så lätt. Den som haft en
rejäl tandvärk vet nog. Men nu är det som det är. Värken är
kronisk och då är det bara att leva med den så gott man kan.


Har tillbringat en del tid i köket idag. Och lagat till en god 
köttfärspaj. Mums så gott det blev! Hade i köttfärssås som
blivit över från en dag i veckan då vi hade spagetti till. Och
det blev en utmärkt fyllning i pajen. Gjorde pajdegen med
kesella i istället för smör. Och hade kesella med riven ost i
stanningen innan jag gräddade pajen. 


Gubben min rev morötter i olika färger att ha till som
råkost. Enkelt men helt ok. Och lite pizzasallad till.


Nu sitter jag här i soffhörnet och tar det lugnt.
Vi har spelat lite Fia och ägnat lite tid åt den nya
hobby vi odlat på sistone. Färgläggning!



Här lite foton från hur det såg ut utanför fönstret 
en mulen dag som denna. Grått och vitt!


 Vill du se bilderna i helskärmsformat så klicka på dem.
Tycker själv om att titta närmare på fotografier så ett tips.


Titta en sådan vaken observant blick han har våran Tarzan! 

Han är en rolig kamrat kan jag tala om. Kan inte låta bli att 
skratta då han vill att jag jagar honom runt i lägenheten en
stund varje dag. Och han verkar vilja göra mig glad klok
som han är...

Ha en mysig kväll!
Kram Sussie

Inga kommentarer: