tisdag 20 mars 2018

Stockmanns och min Banankaka.


Gud, så god denna banankaka blev!

Jag gjorde den på överblivna riktigt mogna bananer som
 jag mosade ner i smeten tillsammans med en hackad raw 
chocolate kaka med hasselnötter, torkade bär och russin.


Lite kryddor och hårt vispad äggvita i för lite marängig
effekt också och kakan blev en dundersuccé!
Denna måste jag göra fler gånger. Gubben älskade den.
Och jag med.


Bara för att fresta ytterligare ska jag visa hur mycket gott 
det finns att välja och vraka på när man besöker
 Stockmanns varuhus i Helsingfors. 
Alla bilder från deras bageri.


Vad ska man välja? Man vill ju ha allt! Omöjligt att
välja bara en godsak man vill ha känns det som.
Tänk om den vanliga butiken hemma hade allt detta.
Men men, att titta på allt det här väcker iallafall lusten 
att baka något gott till liv...


Jag längtar till Helsingfors. Ja, det märks nog.
Det var faktiskt länge sen jag varit där så jag hade velat 
stanna i ett par veckor. Minst!

Ha en mysig start på veckan!
Kram Sussie

Inga kommentarer: