måndag 18 juni 2018

Liten utflykt till Falun.


När man inte har planerat någon resa och kassan är lite skral
får man semestra på hemort och det gör vi i år.

 I Dalarna med andra ord. 


Som här till exmpel. Då vi tog en heldag i Falun och 
passade på att låna lite böcker på det lilla biblioteket
Falu lasarett. Där var det lugn och skönt och bra svalka
en dag som denna då det var riktigt varmt!


Jag tycker att det är ett mysigt men litet ställe.
  Men med ett väldigt bra utbud på böcker 
trots det och speciellt medicinsk litteratur.

Och går man en trappa upp så hittar man en 
jättefin sittgrupp där man kan relaxa en stund.


Och det var precis vad gubben gjorde!
Här sitter han djupt försjunken i en bok han
tydligen tyckte var intressant.


Efter att ha lånat lite böcker så gick vi till den
närliggande Stadsparken. 
Där är det så fridfullt och vackert.  


Och det verkar det vara fler som tycker!
Själv trivs jag lika bra varje gång jag är där.
Man vill liksom inte gå därifrån...

Klicka gärna på bilderna för att se dem ordentligt.

Vad är upp och vad är ner? 
Kan vara lite svårt att se på dessa bilder eller hur?


Det växer så vackert höga tallar och grannar här!
Delar av parken känns och ser ut som gammal urskog
om man tar en promenad där i skogen.

Att de är barrträd tillhör mina favoriter har jag redan skrivit.
De är ju gröna året om. Oavsett årstid.


Vi satte oss iallafall på en parkbänk där och åt vår medhavda
matsäck. Jag hade bakat köttfärspaj på morgonen att ta
 med i kylväskan. Det var så gott! Perfekt picknick-mat.

Efter maten satte vi oss i det lilla lusthuset, eller vad 
man nu ska kalla det, och läste och kollade på folk ett tag.


Det verkar som att jag var hungrig  då jag lånade böckerna!

Vilket påminner mig om att jag hittat några recept 
som är värda att prova. Ska ta och skriva av dem nu.


Det var allt från Stadsparken för idag. 

Ha en mysig måndag
 trots regn och rusk!
Kram Sussie

Inga kommentarer: