onsdag 15 augusti 2018

Två hektiska dagar.

Jag har ju lovat mig själv att göra något för att inte bara sitta
och vara ledsen så jag har varit rätt mycket på språng under
måndagen och tisdagen. Började med att simma och sen
vidare till Borlänge.
Här promenerar jag omkring i området bakom Kupolen.
Jag har ju massor av områden att utforska och fotografera,
som jag inte har varit så mycket i, och det ser jag fram mot.
Och promenader hjälper mot det mesta känns det som.
 Jag tog inte så mycket foton just denna dag eftersom jag
var och hämtade tillbaka min mobil. Tjejen som kom med
den ska träffa mig nästa vecka igen så att hon kan få en
liten hittelön. Ärlighet bör uppmuntras tycker jag.
De här bilderna gillar jag. Några unga killar som satt
och softade medan de väntade på bussen. Önskar att Ni
kunde känna hur varmt och skönt det var på kvällen.
När jag klev av bussen gick jag ner till Kolbäcksån, som
ju bara är några steg från busshållplatsen, och satte mig
för att sola, lyssna på musik i lurarna och bara vara.
Så skönt! Ville knappt gå hem. Men efter en timme när
solen började försvinna bakom träden gick jag hem.
Granntanten och hennes man var nere och fiskade och 
när jag frågade om hon fått något napp visade hon en
liten firre. "Ska du äta den?" frågade jag. Ja, det skulle
hon. Lät gott tyckte jag. Nystekt färskfångad fisk är ju
en riktig delikatess. Minns att hos min farmor i finska
Lappland fick vi stekt färsk fisk både till frukost och 
lunch. Pappa, hans syskon och deras respektive fiskade
i älven hela somrarna. Medans vi barn badade!
I Ludvika igår eftermiddag var det åska på gång vilket
håll jag än tittade åt när jag promenerade mot polisstationen.
Hade varit och simmat och skulle träffa en tjej på BOJ.
Brottsofferjouren alltså. Vilket stöd jag fått av dom!
Det är jag så glad för.
Utanför polishuset i Ludvika stod denna lilla staty.
Den satte jag mig på och väntade in tiden och fotade lite av
det jag såg framför mig. Medans jag hörde lite hur det åskade
och mullrade i fjärran. Luften var frisk och jag slapp regnet
som öste ner sen när jag var inomhus. Så det var rogivande
 att sitta där ett tag och glo.
Tycker att det blev rätt pittoreska bilder. Fint att de bevarat
 många gamla trähus i denna  lilla stad. För det finns fler.
Och bilen var inte den modernaste av bilar heller. ;)
 Men cool på sitt sätt!
Idag har jag en mysa hemma dag! Nattlinnet på hela dagen,
lite disk, lite vattna blommor och bara ta det lugnt.
Jag var så in i vassen trött i morse trots att jag gick och la
mig före klockan 9 på kvällen. Det här tar på krafterna.
Och väderomslaget gör iallafall mig supertrött.
Jag måste få ordning på maten också. Har tappat aptiten
men måste ju laga lite mat som jag lätt kan värma upp.
Det blir nog en och annan soppa lagad ikväll tänkte jag.
Om jag inte däckar helt nu när jag ska ta en tupplur.
Ha det bra!
Kram Sussie

Inga kommentarer: