lördag 6 april 2019

Lugn och skön lördag.

Min dotter och jag sitter här hemma och lyssnar på musik
på YouTube. Hon sitter och läser en bok och jag har nyss
hållit på med lite färgläggning. Tyvärr vill hon inte vara
med på bild så vi har en annan villig kandidat...
Vem tror Ni kommer och hälsar på i soffan då?
Jo, Tarzan såklart! Den andre kandidaten alltså...
Man måste spana in pennorna och vad som pågår!
Nyfiken är han ju alltid. Som ju katter är...

Fast jag fick honom inte att titta in i kameran så kanske
var han inte så villig han heller att låta sig fotograferas
när det kom till kritan.

Nu sitter gumman min och önskar sig en SMOOTHIE så det
ska jag fixa till oss nu. Så här god blev den vi drack igår.
Mums!
Innehåller bland annat citrongräs, grönkål, avocado,
banan, yoghurt och mjölk.

Mikaela är ju vegetarian, så gott som med undantag av
lax och kyckling, så vi äter mest veggo nu.Även jag gillar
ju vegetariskt så varför inte?
Till lunch idag åt vi hemgjorda Falafel-rullar.
Min hemlagade hummus, sallad, gurka, tomat, falafel
och en sås  gjord på Ajvar relish i Liba-bröd.
Sååå gott!
Annars har det inte hänt så mycket. Umgås med dottern min
som kom hit i mitten på mars igen och stannar hela aril.

Så tacksam att hon är här och håller sin mamma
sällskap i dessa lite jobbigare tider. Och passar katten då
mamma är ute och reser...
Idag har vi haft fint vårväder igen trots att det faktiskt
snöade för fulla muggar igår. Då det var nästan
snöstorm i Smedjebacken. Men så är det ju i april!
 Här lite bilder från då jag kom med  tåget från Västerås.
 Bilder från Västerås station där jag stannade till och fikade...
Även här fick det bli Falafel som är en klar favorit!
Gud, så god den var!
Det var allt för idag
Här är musiken vi lyssnar på just nu...
Ha en mysig kväll!
Kram Sussie

Inga kommentarer: