måndag 8 april 2019

Ny vecka.

Veckan fick börja med en god morotssoppa!
Den hette Solgul morotssoppa och receptet 
hittade jag för ett tag sedan på Aftonbladets matsidor.

Jättegod!
 Idag är det verkligen vår i luften och 
solsken som värmer skönt 
om man står vänd mot solen eller sitter en stund i lä
ute på balkongen. Men detär trots allt ganska kallt ännu.
Tycker att  blåser väldigt kallt idag!
Här lite bilder från Västervik där våren 
har ett försprång...
Ser ut nästan som hängande lianer.
Här nere längs Strandlinjen finns så mycket olika träd.
Jag vet knappt namnet på en enda men beundrar dom.
Naturen har alltid en så läkande kraft!

 Och fascinerar mig alltid lika mycket.
Naturen tröttnar man aldrig på!
Detta är väl iallafall en tall..?
Tänk de som bor här nära vattnet. Så lugnt och
vackert de bor...
Gud, vad jag älskar att promenera här. 
Känns så fridfullt.
Till sist en liten vitsippa!
Det har säkert  kommit upp fler blommor även här
hos oss i Dalarna men jag har bara inte varit ute och fotat
i naturen ännu.
Ha en fin början på veckan!
Kram Sussie

Inga kommentarer: