måndag 4 juni 2012

Veckans motionsschema vecka 23 - 2012.

En bukett blommor jag fick av Anders i helgen. SÅ fin!
Börjar åter med veckans motionsschema nästa vecka!

Simhallen har stängt nu igen för reparation.
Kakelplattor som lossnat på bassängens botten igen
och det ska lagas temporärt så fort som möjligt igen.
Hoppas de öppnar fort! Hade tänkt simma hela sommaren.
Men men... Nu passar det ju bra att börja på gymmet igen.

 
Jag har inte lika ont i kroppen idag och igår kändes
det bättre än lördagen. Det blåser och regnar inte nu
och igår var det lite varmare än i lördags.
Tänk att vädret ska spela så stor roll?

Hade tänkt åka och simma idag men lockar nog med mig
gubben ut på en lite längre cykeltur eller så försöker jag mig
på att gå på gåbandet senare ikväll. Och hoppas att jag inte
ska få så himla ont av det.


I helgen var vi uppe ända till klockan halv 6 på lördagen.
Helt otroligt! Som två tonåringar. Så länge har jag nog inte
varit uppe på 15-20 år. Vi satt och kollade på TV och tröttheten
slog nog över i någon slags onormal pigghet efter ett tag.
Satt och fnittrade och hade oss som man brukar när man egentligen
är övertrött!  :)

Och varför sänder dom så mycket bra filmer mm på natten
kan man undra?

Jag provade en PLAYA = räkor, lök, paprika, ananas och curry. GOD!
Jag är otroligt feg med att prova nya pizzor och vill inte ha en massa kolijox
på min pizza men denna är klart godkänd.
Gissa om vi var trötta sen när vi klev upp vid elva-tiden?
Som två Zombies.
Hursomhelst så unnade vi oss varsin pizza då.
Ingen matlagning. Och så skyllde vi på att det var ju
för sjutton festival i byn och då måste man ju få äta pizza!
Det doftade gott av curry hemma hos oss för båda tog
varsin kryddig pizza.
DUBROVNIK = Oxfilé och banan med curry.  A gillade den!
Vem tror Ni satte igång med att tugga på blombuketten så fort
hon fick tillfälle till det? Jo lilla Sally förstås!
Hon är helt galen i allt grönt och verkar vara på jakt efter det
ständigt. Ska odla kattgräs åt henne nu på balkongen.
Gjorde det förra sommaren också och hon stod och glodde
under den lådan helade dagarna med en bedjande blick på
mig så fort jag tittade på henne.
Nu ska jag ta en dusch och sen hade jag tänkt att jag ska
laga till något med kyckling idag.
Ha en helt okej måndag!

Kram Sussie

2 kommentarer:

maska sa...

Hei. Nydelige blomster du fikk. Flotte farger. Her er det og litt varmere men jeg kunne gjerne hatt det varmere.
Pizza med banan på har jeg ikke hørt før.Annanas er godt på pizza,men banan- må kanskje prøves.
Så fint at du har mindre vondt i kroppen.Og at det fortsetter å bedre seg. Ha en fortsatt fin uke.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Ja prova banan i pizza. Ganska gott faktiskt. Blir en lite söt smak. Passade verkligen bra med just curry.

Idag har jag fingret i bandage :( Fick en del av fingertoppens hud avskuren av en tidtabellram i metall som ramlade ner nere på busshållplatsen. Inte så farligt men det blödde väldigt mycket. Nu dunkar det mest. Antagligen för att det läker lite.

Här regnar det av och till. Och sol lite då och då. Upp och ner.
Ha en riktigt fin vecka du också!
Kram