torsdag 11 februari 2016

Vad har hänt idag?

Mysig stämning på morgonen...
I morse klev jag upp tidigt och när gubben
skulle gå till jobbet gjorde vi sällskap och
han hjälpte mig med min lilla träningskärra
till bussen. Åkte iväg till Ludvika för att
träna och simma.

Frukosten och kaffe i soffan med cool himmel utanför...
Jag gick 55 minuter på gåbandet och simmade 45 min.
Det kändes jättebra!

"Those who contemplate
the beauty of the earth
find reserves of strength
that will endure as long as life lasts."
Rachel Carson

Morgonmackor!
När jag väl kommit hem blev det en enkel lunch
och sen sov jag ända tills gubben kom hem klockan 4.


Nu till kvällen blev det en enkel kålsoppa
med köttfärs. Mycket god! Ser inte mycket ut
för världen men som sambon sa:
"Godare än jag trodde!"... Han säger så jämt.
Vid det här laget borde han veta tycker man.

Klicka alltid på bilderna så får du se dem i större format.
Den här var riktigt lätt att göra och jag improviserade
ihop den på ett kick. Så här gör du om du vill testa:

Bryn köttfärs med örtsalt och pepparmix, skär vitkål i bitar 
och stek med en liten stund. Häll på vatten så att det täcker
och sedan i med en påse Fransk löksoppa, som finns att
köpa på påse, krydda med lite koriander och 2 stycken
buljongtärningar.

Jag lät den koka ganska länge så att kålen blir riktigt
mjuk och smakerna framhävs.

Gott och billigt till vardags.
 Jag gillar att göra den typen av mat.
Nu ska jag hoppa i säng.
Ha en bra dag imorgon!

Kram Sussie!

2 kommentarer:

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Pretty views. I just had a sandwich of hummus and roasted potato with cilantro and half an avocado. yummy!

Lotusblommans vardag sa...

Sounds yummy! :)
You know what? I love Hummus! I use it on sandwiches, in falafel and pita, to chicken or to just dip vegetables in.

Have a nice saturday!