fredag 11 november 2016

-22 kg och mysig fredagskväll.


Fredagskvällen här hemma går i lugnets tecken.

Det blir extra stämningsfullt hemma nu när det är mörkt
utanför och man tänder lampor och ljuslyktor inne.


Vi sitter och tittar på  TV och dricker te. 
Lite sockerkaka med chokladsmak, glasyr och kokos
smakar fint till. Det är jag värd nu när jag faktiskt har
gått ned 21 kg! Från som mest 117,7 kg till 96,4 kg.


Ska kolla på en film i kväll.
Väntar på att "Twin peaks" ska börja. Har inte sett
den filmen men har hört talas om den.
Den ska tydligen vara bra.


Nu framträder lampan i vardagsrummet!

Köpte den en gång i tiden i en affär som hette
PopCorn och låg i Vasastan i Stockholm. Bodde ju
där då. Vet inte om affären finns kvar men där
kunde man hitta massor med roliga och udda 
inredning och andra prylar.


Vet Ni vad jag hittade när jag var i Borlänge?
En glödlampa och som man kan skifta färg på.

Lampan på bilderna är egentligen gul. Men på
kvällen när jag vill varva ner eller ligger och vilar
brukar jag ha den på orange.

Jag har inrett sovrummet i orange textilier
men det har jag inte tagit några bra foton på än.

KLICKA för att se i storformat.
Men vill man kan man få till alla dessa nyanser.
Eller ställa in den på automatiskt byte av färg.
Ganska cool lampa tycker jag eller hur?


Andra som dekorerat med lampor i alla dess färger
är en av våra grannar.  Deras lampor skiftar hela tiden
och det är jättemysigt att stå och titta på.

Bilden blev inte så bra eftersom jag tog den från fönstret
men Ni kan säkert föreställa Er stämningen.


Roligt att se barn leka i snön och kasta snöboll!
Det får en att minnas barndomens glada vinterdagar.
Jag tillhör dem som ÄLSKAR SNÖ.


Vi har snö nu i hela landet men jag tror nästan att vi har
minst snö här i södra Dalarna.

I Stockholm är de ju fullständigt dränkta
i snö och dottern min har rapporterat om mellan en halv
till en meter snö på många ställen. Skicka hit mer!

Klicka på länken nedan för få inspiration!

Home Sweet Home 297 

Ha en trevlig helg!
Kram Sussie.

Inga kommentarer: