torsdag 3 november 2016

Hösten övergår i vinter...


Nu har den första snön fallit och hösten har gått
över i vinter. Det blev inte det snöoväder man 
befarade att det skulle bli. Inte än iallafall.

Det är mer slask nu än snö. Det mesta har smält
bort nu. Här hos oss i Smedjebacken.

Lite trist kan man tycka om man som jag gillar
en vinter som verkligen är en vinter. Vit alltså.
Snötäckt. Minusgrader. Snö som ligger kvar.


Jag är glad att jag hunnit vara ute och fotografera
nu under hösten. För det är ju otroligt vackert den
här tiden på året. 

Jag upplever att den här hösten har varit ganska
kort eftersom det var så varmt långt in i oktober.
Den friska kalla höstluften uteblev nästan.

Nu är det mer fuktigt och rått som sagt.


Har ändrat om en hel del här på bloggen. 

Tanken är att det ska bli en  blogg om allt som jag ser som
vackert och positivt i tillvaron.

Allt sådant som jag tycker om. I vardagen. Mat, bakning,
blommor, hemmet, katten, promenader, ja allt möjligt.
Sådant som får mig att må bra helt enkelt.


VÄLBEFINNANDE.

Efter en otroligt turbulent tid i mitt liv då det mesta har
ställts på sin spets har jag nu bestämt mig för att ge mig
själv en tid av återhämtning. Tid att läka.
 
För mig är det viktigt att vara i det positiva. 
Att vilja leva. Må bra.

Och det vill jag. Det här är ett sätt.
Min nya blog.

Ha en fin dag!
Kram Sussie

Inga kommentarer: