onsdag 12 juli 2017

Rapport från solstolen!

Hej, här sitter jag på balkongen igen.
Noga med att inte missa tid i solen.

Tog en kopp kaffe och läser en bok som jag började med igår.
Inte alls en typ av bok som jag brukar läsa men faktiskt
mycket bra. Och intressant.


"Jag var Hitlers livvakt" heter den.
Hittade den i gubbens bokhylla. 

Klicka på bilderna så ser du de bättre.
Se, vad fina alla blommor blivit nu i solen!
Den här nya fläckiga hängpetunian är väl vacker?

Vattnar man och rensar dem varje dag är petunior 
så tacksamma att ta hand om. De växer så att det knakar!


Och så är min lille T med på ett hörn också!


Ha en härlig dag!
Kram Sussie!

2 kommentarer:

Sussie sa...

Hejsan Sussie

Vilken fin balkong du har, dina prickiga petunior har jag aldrig sett tidigare, inte i rosa har enbart sett den i blått och med vita prickar. Den heter Petunia "Night Skies". Här kan du se dom, dom finns på min blomfoto blogg. (Enbart mina egna blomfoton)

https://sussiesfoton.blogspot.se/2017/07/petunia-night-skies.html

Kram
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Tack!

Ja, jag trivs med min lilla blomplantering. :)
Tittar in på din blogg någon dag. Vet hur
mycket du tycker om blommor och att fotografera.

Ha det bra!
Sussie