söndag 3 juni 2018

Lata sommardagar vid ån.


Här ligger vi och har det varmt och dåsigt nere vid ån igen.
Kolbäcksån i Smedjebacken alltså. Ja, det har jag ju skrivit
förr. Om värmen fortsätter är iallafall jag världens gladaste
och tacksammaste när det gäller vädret!

Vi hade med oss våra pennor och "colouring books".

Jag har velat försöka skapa så fina sommarminnen vi kan
tillsammans och att fotografera så mycket som möjligt av
vår gemensamma tid. Saker att se tillbaka på med glädje.


Jag tror att det blir en sväng ned till ån i eftermiddag också.
Men nu på förmiddagen är det balkongen som gäller.
Och lite frukost.


Det blir lite korkat med inlägg från samma ställen
på båda av mina bloggar men som jag har förstått
så har jag en del läsare om bara följer den ena
av bloggarna och tvärtom. Så jag fortsätter så här
ett tag till.


Har liksom ingen lust att skrota en av
bloggarna eller låta en av dem dö ut. Denna är
ju mer tänkt som en blogg där jag gör inlägg även
utan pyssel. Medans den andra var tänkt mest till
just skapade alster. Fast det blir ju så att man visar
andra foton där också...


Hursomhelst. Efter att ha legat och tagit det lugnt i flera
timmar gick vi sakta hemåt och jag passade på att ta bilder
på alla vackra blommor som tar sig upp även i närheten av
asfalten och vägarna...


Oavsett om vi är människa eller blomma är vi 
programmerade att överleva oavsett vad.

LIVSVILJAN hos oss är större än något annat
och vi är starkare än vi tror...
 Ha en mysig dag!
 Kram Sussie

Inga kommentarer: