onsdag 6 mars 2019

I morse var det kallt igen!

Ja, för i morse visade min termometer -15 grader C!
Efterlängtat för min frl. Trött på slasket och eländet.
Ska det vara vinter ska det vara vinter...
Fast morgonen den 6 februari då jag åkte ned till min dotter
i Stockholm för att hämta upp henne hit till den "underbara
snötäckta vintern i Dalarna" var det ännu kallare!
Då visade min termometer -19 grader C. Och jag var som ett 
barn på Julafton. Är man född uppe i Lappland så är man.
Fast jag kunde inte ta av vantarna långa stunder innan de
blev helt stelfrusna!
Så när jag lämnade Smedjebacken den morgonen
for vi genom ett mycket vackert vinterlandskap.
Fotona tagna från bussen blev inte så jättebra
dessvärre.
 När bussen körde bakom hörnet fick vi solen mot oss resten av resan.
Det var klarblå himmel och solsken hela vägen...
Enligt personen som hämtade oss på kvällen med
bil från bensinmacken hade det varit mer än -22 C
på vissa ställen runt om i byarna. Och då hade vi
snöstorm så det hette duga. Föll jättemycket snö!
Här passerar vi Västerås Central på väg mot Smedjebacken 
igen för tre härliga veckor ihop...
Det har varit härligt att ha sin dotter på besök!

Ha en fin dag!
Kram Sussie

Inga kommentarer: