fredag 24 september 2010

Vägning och lite annat...

Bilden är från cafét "Och ett kök" i Borlänge.
Det var ett mysigt litet ställe och en jättegullig tjej jobbade där.
Varsin tonfiskmacka och kaffe fick det bli för vi satt där
 och åt en liten frukost häromdagen innan vi skulle med bussen
vidare ner mot Säter.

För i onsdags blev det en heldag i Säter för våran del eftersom jag hade en tid
på Skönviks Rehab hos sjukgymnasten och så fick jag äntligen svar på
den sömnutredning som gjordes på mig för någon vecka sedan.
Jag har flera kraftiga andningsuppehåll nattetid visade det sig.
Låter läskigt och känns inte alls kul att veta, men nu ska jag iallafall få
prova ut någon slags andningsapparat som jag ska sova med nattetid för att
jag ska få större syreupptagning. Förhoppningsvis gör det mig piggare!

Vi hade en fantastisk tur med vädret denna dag och satt under lunchen
och solade utomhus i värmen. Kastade av mig jackan och njöt i ett par
timmar av att bara ta det lugnt. Så skööönt! :)
Det blev även en god lunch bestående av kåldolmar, potatis, sås
och sallad från en buffee. Maten där görs av eleverna på
Skönsviks restaurangskola. Fullt godkänt av mig som aldrig brukar äta
kåldolmar i vanliga fall.
Sen tog vi en långpromenad och fotade lite höstbilder...
Skönvik ligger väldigt vackert till och omgivningarna är perfekta
för långpromenader.

Jag tycker att ankor är så himla söta och det kryllade av dem här
och just den här bilden tycker jag blev så bra :) 


Marken var fylld av svamp också, som överallt just nu...

Men nu kom min svärmor just hit så jag hinner inte skriva mer just nu.

Men resultatet av dagens vägning blev iallafall 108,8 kg.
Jag har gått upp ett par hekto, men det var mindre än jag trodde iallafall
eftersom veckan inte alls bestått av så mycket träning som den borde ha
gjort pga en massa tider att passa här och där...
Hörs senare!


Inga kommentarer: