måndag 21 februari 2011

Nu är jag igång igen!

Köpte lite goda fruktdrycker när jag var i Stockholm.
Oj, vad skönt det var att träna igen! Trodde faktiskt att det skulle
kännas tyngre och jobbigare än vad det gjorde eftersom jag
haft uppehåll ett tag. Men det var lätt som en plätt!

En timme powerwalk på gåbandet och exakt 4,3 km blev det!
Tankarna vandrade iväg på annat håll och jag hade musik i lurarna
så tiden bokstavligen flög fram... Och jag hade hela gymmet för mig
själv idag!  Kanske för att det är sportlov? Tror jag iallafall...

Nu ska jag sätta mig och planera lite matsedel för dagen och för
iallafall en del av veckan. Det gör jag på Aftonbladets Viktklubb
som vanligt. Det blir så lätt att hålla koll på kalorierna då.

Det har varit en tuff tid för mig känslomässigt och psykiskt nu
när min dotter insjuknat i en så allvarlig sjukdom. Men jag är glad
att jag snabbt tar mig tillbaka in i sunda vanor igen och inte
deppar ihop helt som jag kanske skulle ha gjort tidigare.
Mikaela är ganska stabil nu iallafall och jag vet ju att hon är i
goda händer på sjukhuset. Hon kommer att bli kvar i några veckor
till vad vi vet än så länge. Huvudsaken är att hon lever och att hon lär sig
att leva med sin blodsjukdom på bästa sätt.

Idag ska jag sätta mig och pyssla med lite kort och annat scrappande.
Sen blir det en tupplur innan Anders kommer hem från jobbet.
Då har vi sagt att vi ska ta itu med lite städning. För det har jag
helt struntat i de här jobbiga dagarna.

Ha en riktigt bra dag och glöm inte att röra på Er!
Kram Sussie

19 kommentarer:

Lena sa...

Oj, jag har helt missat att din dotter är allvarligt sjuk. Inte bra alls. Hoppas de kan hitta någon bra lösning. Skönt att vara tillbaka i bra vanor igen kan jag förstå.

Kram

Sussie B sa...

Hejsan Sussie..!

Vad härligt att det gick bra att återgå till träningen igen. I dag ska jag oxå börja träna, det ska bli riktigt roligt.

Kram Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Tack båda två för att Ni tittadde in hos mig! ;)
Det är alltid lika uppskattat!

Ja, träningen hjälper till att hålla den positiva energin igång och gör att välbefinnandet ökar!

Att min dotter insjuknade så svårt kom som en blixt från klar himmel, men tack och lov är hon på bättringsvägen!

Kram och pepp till Er båda! :)

Lisa sa...

Jag har kommit upp på banan igen, men jag plussade 6 hekto igår. DET var inte kul! :-((
Däremot är det skoj att känna hur mycket bättre kondisen blivit.

Kram å Pepp!

Cinderella sa...

Hur har du det i kylan? Skönt med gym i huset kan jag tro.

Har din dotter lämnat sjukhuset nu?

Lotusblommans vardag sa...

Hej Lisa och Cinderella! :)
Jag är så glad att Ni tittar in fast jag inte varit en så aktiv bloggerska på sistone.

Mikaela kommer att vara kvar på sjukhuset i minst 4-5 veckor vad man vet än så länge. Hon är helt overkligt sjuk. Genomgår fortfarande plasmaferes behandllingar dagligen och ska snart påbörja strålning av levern för att blodet inte renas som det ska...

Hon är dock piggare och mer hoppfull nu och det betyder ju jättemycket! :)

Kör en liten blogg imorgon kväll om träningen mm...Tränat varje dag denna vecka :)

Ha en trevlig fredagskväll! Kram och pepp Sussie

conny sa...

Ohoj! Allt bra?

Lotusblommans vardag sa...

Hej Conny! Jotack, det är ganska bra med mig. Får ont av träningen och mjölksyra igen för att jag tappade sugen ett tag. Men jag ger mig inte. Tränat denna vecka igen och imorgon blir det både gåband och simning :)

Längtar efter sol nu. Nu får det vara nog med vinter. Apropåå vädret alltså ;) ;)

Ha en bra onsdag!

Lisa sa...

Hoppas allt är bra med dig och att dotra är på "bättringsvägen". Känns konstigt nu att Rivstarten är "över". Har varit lite tunt på FB-rivstart också.

Visst har det varit härligt nu i veckan med takdropp och solsken?!!

Pepp å kram!

Lotusblommans vardag sa...

Hej Lisa!
Jag har inte varit inne här på ett tag men har just bestämt att nu måste jag ta vid igen där jag kom av mig.

Min dotter mår lite bättre nu men kommer att vara kvar på sjukhuset ett bra tag. Hon har haft några mindre hjärnproppar har det visat sig och det förklarar en hel del i hennes beteende... Det är en tråkig historia, men livet måste ju rulla på iallafall och man får göra det bästa från NU liksom. Och hålla den positiva energin uppe. Var i chock ett tag och bröt ihop rejält under veckan. Men att tex pyssla får mig att komma igen :)

Men imorgon bitti stundar gymmet igen. Vi kör vidare tycker jag! :)

Hoppas att allt är bra med dig. Ska ta en titta på din blogg också under morgondagen.

Glad att du tittar in! :)
KRAM och PEPP

viktbloggar sa...

Hej! Jag har nu lagt till din blogg i listan hos oss på viktbloggarna, hoppas du ska trivas! Tipsa gärna dina besökare! Om man vill kan man också ha en bloggknapp på sin blogg om man vill, koden till knappen finns under senaste inlägget.

Hoppas att din dotter mår ännu lite bättre snart!

Kramar!

viktbloggar sa...

Tyvärr verkar listan inte uppdateras just för tillfället, jag jobbar på det!

Kati sa...

Vart har du tagit vägen... hur är det?

Kati

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig:)
STORT TACK för besöket hos mig och dina trevliga kommentarer som du lämnat till mig:) Så snällt av dig och jag blev jätteglad:)

Jättetråkigt att läsa om din dotter hoppas att det går bättre och bättre för henne:)
Vill också önska dig all lycka till med din kamp mot vägen kämpa på!!!!

Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka och hoppas att solen skiner på dig:)
Ha det bäst och kramar från Lilla Pyssel Inger:)

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla Ni för att Ni varit inne här och kommenterat medans jag varit borta! :)
Livet har varit tufft och som vanligt gick det ut över detta med mat och motion. Idag kör jagh igång IGEN! Låter tjatigt, men nu är läget stabilt med min dotter så nu kan jag koncentrera mig på annat igen. Blogg ikväll om första träningspasset på ett tag och lite annat.

KRAM och pepp och ha en jättemysig lördag!

Helen Holmberg sa...

Hoppas allt går bra!! Kram

conny sa...

Tjoho! Tänkte bara titta in och kolla så du inte fuskar med träningen. ;D

Lisa sa...

Åh. Vad tråkigt att det har stannat upp, men va BRA att du tar tag i det igen!!
Tänker på din dotter!
(Min stora tjej längtar SÅ efter sommaren, då hon flyttar till sin pojkvän ca 12 mil bort :-( )

Kram å PEPP!!

Lotusblommans vardag sa...

Tack för Era kommentarer Helen, Conny och Lisa! :)
Det värmer att Ni varit inne här fast jag varit frånvarande. Hoppas att Ni fortsätter att titta in hos mig. Ska försöka återuppta bloggandet här också. KRAM och ha en jättebra dag!