tisdag 17 januari 2012

Motionsutmaning 2012 - vecka 3.


Godmorgon på Er!
Nu har jag precis pratat med simhallen igen och stora bassängen
är fortfarande öppen så nu ska jag alldeles strax åka och simma.

Preliminärt ser motionsschemat ut som följer:

Måndag:   VILA!
Tisdag:  Simning 50 min  KLART!
Onsdag:   Simning 30 min  KLART!
Torsdag:   Simning 45 min  KLART!
Fredag:   VILA!
Lördag:  Gym
Söndag:   Simning

Sen när jag kommer hem idag måste jag ta och städa lite.
Och vila lite innan jag förhoppningsvis får lite pyssel gjort.

Just nu går jag omkring och funderar på hur man tar sig
ur en situation man är olycklig i men inte orkar eller klarar
 av att förändra...?  Ska man lyssna till sin inre röst eller ska
man bara köra på som vanligt och fortsätta att  låtsas
att allt är så bra? Det är ju ganska bra trots allt. Eller?
Är det en tillfällig kris? Nej, så kan det  ju inte vara när man
 vetat i åratal det man vet nu... Innerst inne.
Ska man förändra situationen nu? Eller ska man i första
hand se till att komma i form? Men för att komma i
form måste man ju lyssna till sin inre röst och uppnå
ett inre välbefinnande... Vad svårt detta är!

Ha en riktigt bra dag!

Kram Sussie

10 kommentarer:

Anja sa...

Godmorgon
Svårt det där men jag hade nog lyssnat på mitt inre och sen ev kompromissat om det behövats :-)
Hm...jag är inte ett dugg nyfiken nu....jag är jätte nyfiken

Alva sa...

Det är svåra saker du klurar på! Jag vet inte svaret. Men att ta sig ur situationen är det allra viktigaste! Trivs du inte och mår dåligt av det är det fel!
Kram på dig!

Sussie sa...

Först och främst ska jag tacka för biobiljetten den kom igår. :-)
Och din fråga är svår att besvara. Det jag kommer att tänka på är att du kanske behöver komma iväg och prata med en psykolog eller något sådant. Så du får reda ut dina tankar om allt. Det är det enda jag kan komma på just nu.

Kram & Lycka till.
Sussie B.

Lotusblommans vardag sa...

Ja det är knepiga saker, men svaret måste ju komma inifrån mig själv. Det viktigaste just nu är att jag inte förlorar fokus på vad som är viktigast för mig. Ha en bra dag! Kram

Ellinor sa...

Du har fått en utmaning av mig kram

Lotusblommans vardag sa...

Tack Ellinor! Jag ska ta mig en titt. Kram

Lotusblommans vardag sa...

PS! Bra SussieB att biobiljetten kom fram. Efter mycket om och men. Nu får du skynda dig att gå på bio. Kram

maska sa...

Hei.Tusen takk for herlig skatt i postkassen idag.
Man blir så glad når det dukker opp noe post i kassen.
Jeg bytter gjerne i 2012 også.
Jeg tror du selv har svaret på dine tanker. Man skal lytte til sitt indre. Der vil man få svar.
Lykke til videre med dine funderinger.
Her er det kaldt (bortskjemt med varmegrader på vinteren)ca-5. og litt snø. Har kjøpt meg brodder til å ha på skoa. Glatt føre er ikke bra for kroppen.
Ha det godt. Klem.

Frideborg sa...

Då är vi i samma klubb....skämt åsido . Det är jättesvårt att ta sig upp från botten. Det viktigaste är att vi har olika mål i livet.Det är det som håller en annan på benen. Numera längtar jag till dina uppmuntrande ord. För det känns som om du är den som ser.
Jättekram Sussi

Lotusblommans vardag sa...

Vad roligt Marit att du blev glad för brevet. Det känns så skönt att ha kommit igång med pysslandet igen. :)
Ja, det är kloka ord. Man har svaren inombords men har beslutsångest och det är ju tryggt att veta vad man har men inte vad som kan hända i framtiden om man kastar sig ut på okänt vatten... Men innerst inne vet man ju om det är något viktigt som fattas i ens liv.
Vi har också införskaffat vinterkängor med riktiga broddar. Jag halkade häromdagen utanför simhallen men som tur var fick jag bara lite ont i handleden för att jag tog emot med den. För det är verkligen superhalt nu. Säkert samma hos dig när det växlar mellan plus och minus hela tiden.
Ha en jättetoppen kväll. Kram

Vad gulligt sagt Marina! Hoppas att din kväll blir mysig! Kram :)