lördag 25 februari 2012

En mysig lördag!

När svärmor kom bjöd vi Prinsesstårta, biskvier och wienerbröd.
Jag åt en tårtbit och en biskvi. Helgens gottigott!

Äntligen är jag igång med vårstädningen ordentligt!
Åh, vad skönt det ska bli när allt är skrubbat, skurat och dammat.
Älskar när det är rent och fint hemma.

Och nästan hela dagen har balkongdörren stått öppen igen.
Jag älskar att vädra ur hemma när jag städar. Få in frisk luft!
Inte har det blivit speciellt kallt för det.
Visserligen har vi haft en massa mysiga värmeljus tända här och där,
men det känns faktiskt som att det vore en dag i april just nu.
Snacka om vår i luften. Mycket beror nog på ljuset!

Svärmor kom som sagt på besök i några timmar och då passade
det bra att bjuda på Prinsesstårta.
Inte ofta vi äter det men nu var det ju en bra anledning
med tanke på prinsessfödseln denna vecka.

Just nu har jag en grönsakssoppa på puttring på spisen.
Enkelt men gott när man är i städtagen.
Blir bara godare av att stå där och dra.
Så kan man ta en skål då och då...
En god smörgås till och man är mätt ett bra tag!

Börjar bli rätt ledbruten nu måste jag säga.
Så någon träning på gymmet har det inte blivit nu på två dagar.
Jag ser städningen som en form av motion denna helg.
Men eventuellt så åker jag till simhallen imorgon.

Ha en mysig lördagskväll!
Kram Sussie

Inga kommentarer: