lördag 26 maj 2012

46 grader varmt på balkongen!

Nu kommer alla gamla bilar fram!
Denna coola bil stod i Ludvika igår och jag kunde inte låta bli att ta ett kort.
Jag har suttit hela förmiddagen på balkongen och bara njutit.
Det är över 46 grader varmt där i solen. Ja, temperaturen kan vara
högre förstås för min termometer går bara upp till 46 plus C.

Det är härligt! Hoppas att Ni tycker om solen lika mycket som jag gör
så att Ni riktigt njuter och har det bra nu i sommarvärmen.
Det gäller ju att passa på!

A jobbar extra idag så jag har bara tagit det lugnt i min solstol.
Lyssnar på musik i lurarna, läser och bara tittar ut på gatan utanför.
Nu på sommaren är det ju lite mer liv och rörelse utanför
och folk som sitter på fiket tvärs över gatan...

Bild från igår när vi var i Ludvika och tog varsin smörgås på Subway.
Tonfisk och lingondricka till mig och Chicken teriyaki och Fanta till A.
Älskar att sitta ute på somrarna. Ja, jag tjatar om det hela tiden... ;)
I Ludvika pågår Ludvika-festivalen för fullt nu under helgen.

Och nästa helg är det Smedjebackens tur.
Dags för årets festival med bl a kyrkbåtsrodd och marknad.

Nej, nu ska jag ut på balkongen igen innan solen
försvinner bakom hörnet.

Ha en toppenfin dag!

Kramar Sussie!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sussie,

Vad härligt med sommar-Sverige, själv bor jag "utomlands" och åker bara hem till Sverige på semester under sommaren, men det är så härligt!

Jag läser din blogg ganska regelbundet men kommenterar sällan. Jag har dock funderat över dina problem med knölen i magen och tittat in från och till för att se om det går framåt med sjukvården... Ja det är konstigt vi känner inte varandra men du delar med dig av dig själv i bloggen på ett så fint och öppet sätt till kända och okända och det gör att man känner sig delaktig. Jag vill bara säga att man hör så mycket om nonchalans i sjukvården och jag har personlig erfarenhet om det med min mamma som gick bort för 9 år sedan, så jag vill bara uppmana dig att stå på dig, be inte om ursäkt för att du ber om hjälp (säger inte att du gör det, men du förstår nog hur jag menar...), kräv hjälp, be inte om den, hota med att gå till pressen om det behövs, det brukar hjälpa :-) Min syster och jag brukade ironiskt säga att det krävs att man är frisk och stark för att klara av att vara sjuk i dagens Sverige, när vi fick kämpa så mycket för att mamma skulle få hjälp.

Hoppas allt blir bra och att du får veta vad det är!

Ha det bra så länge och njut av sommaren!

Kram,
Jaana

Lotusblommans vardag sa...

Hej Jaana!

Tack så jättemycket för din kommentar! Och för din uppmuntran! Det värmer. :)

Jag tror att jag hittat en bra läkare nu och var iväg i fredags och tog en massa prover. Han verkar förstå att det inte bara är "vanlig enkel övervikt" jag lider av. Och har tagit tag i det.

Själv vill jag bara bli frisk och slankare igen. Kunna göra vad jag vill! :)

Tråkigt att höra att din mamma gått bort och att det var trubbel med sjukvården då också. Det har tagit tid för mig att förstå att man själv måste slåss för att få hjälp vilket inte är klokt egentligen... Hoppas att du och din syster mår bra och har en bra relation.

Njut av sommaren! Du får ha det så bra och hör av dig igen om du känner för det! :)

Kram.

conny sa...

Bilen på bilden ser ut att vara en Trabant, en raritet i dag. Jag har samma höga värme på altanen på baksidan av huset, det blir som en bastu när eftermiddagssolen steker.

Ja, det är mysigt att sitta ute och fika i sommarvärmen, helst med utsikt över en sjö. På tal om sjöar så var vi till Siljansnäs för nåra år sen. Därifrån har man fin utsikt över Siljan, och man ser tydligt att det är en meteorit som format sjön.

Ha det gott i solen!

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det är vackert i Dalarna och runt Siljan. Har varit några somrar och jular vid Rättviks stiftsgård och då gjorde vi lite utflykter till fäbodar, Tällberg, Leksand och sånt... Utsikten du beskriver låter vidunderlig! :)

Apropå sjöar skulle jag gärna bada i Ljusnan nu och ligga och sola på en brygga i Undersvik. Det är idylliskt. Dit ska du åka! Hälsingland ligger det i. Ett litet sommartips! :)

Ha det bra i värmen!

conny sa...

Hälsingland känner jag till eftersom jag är född där uppe och har min släkt där. Brukar åka uppåt varje sommar. Undersvik kan jag inte placera så här i all hast.

Ska tillägga också att det finns ett utsiktstorn i Siljansnäs (med massor av trappor he he..)

Lotusblommans vardag sa...

Som du tycker att jag ska släpa mig uppför förstås!? !?

Alldeles i närheten av Undersviks stiftsgård finns en helt underbar liten badplats med sand och tallar och kottar på. En vik där vattnet ser helt svart ut. helt tyst är det där...
Järvsö ligger ganska nära.

Nu ska jag sola! :D
Ha det bra!

Lotusblommans vardag sa...

Ps. Jag skulle nog göra vad jag kan för att komma upp och titta för jag gillar vyer och milsvid utsikt! :D