söndag 2 september 2012

Beautiful arabian chillout - ARABIAN DREAMS (mixed by SpringLady)

Här pågår en höststädning och det behövs verkligen!
Jag har en av mina bättre dagar och det gäller att rida på vågen...
Gubben har tvättstuga och jag dammsuger, skurar och ska laga mat om en
liten stund. Pepparkyckling med ris och haricot verts.

Köpte ett par jättebra hörlurar till min MP3-spelare så jag har den
på under tiden. Allt känns lättare med musik.

Jag kommer alltid att vara tacksam för att mina föräldrar alltid spelade
massor av musik hemma. Och jag har blivit otroligt påverkad av min styvfarsa
som alltid spelade in det senaste och köpte skivor och det har gjort
att jag hänger med rätt bra i modern musik och tycker det är kul.
Som barn satt jag och spelade in och gjorde egna radioprogram.
Antingen på min egen lilla stereo och kasettbandspelare eller
på dom stora rullarna som fanns i vardagsrummets stereo.

Och dottern min i sin tur var ju DJ under en period så kärleken
till musik verkar gå i familjen.

Gubben min fick en MP3-spelare också så idag ska vi ladda ner
hans typ av musik. Det är mer åt det hårdrockigare hållet.
Då är vi båda nöjda med huvudet i varsina hörlurar!

Då kan vi le sött mot varandra och hålla sams.
Älskar man varandra kompromissar man ju.
Och vår smak när det gäller musik är så långt ifrån varandra man kan komma.
Även om vi båda gillar det mesta.

Det pågår en getingjakt för fullt här hemma hos också.
Vi vet inte vad som har hänt för det kommer in massvis hela tiden.

Nu har vi börjat samla dem i en burk och jag misstänker att de har
byggt ett getingbo på vinden. Ska ringa hyresvärden och be dem kolla.


Hoppas att Ni alla har en jättebra söndag!
Kommer på besök på Era bloggar i veckan.
Har varit dålig på det under sommaren.

Kram Sussie

4 kommentarer:

Joline sa...

Så sött det låter att ni går med varsina lurar och ler mot varann!! Och sen det där med höstständning och att ni hjälps åt! Bra där! Jag hoppas att jag ska få lite hjälp av min karl på tisdag när vi måste få ordning på lägenheten här hemma :P

Lotusblommans vardag sa...

Jo, det är väl det. ;)
Du får säkert hjälp av gubben din. Man mår så bra när man har välstädat. En riktig kick!

Kram och ha en bra start på veckan!

Valbona sa...

Musik kan verkligen läka en, lyssna på en sångare när jag var sjuk sen jag blev frisk har jag inte kunnat lyssna, kanske en dag men inte just nu.
Härligt med städat hem

Lotusblommans vardag sa...

Ja, och som du skriver kan mycket vara förknippat med minnen också.
Hoppas att du kan lyssna på musikm bara inte just den sångaren. Vore ju tråkigt om du inte kan njuta av någon musik alls...

Tyvärr är hemmet inte alls välstädat... Än... Men imorgon fortsätter jag.