måndag 11 februari 2013

Godmorgon!


Morgonen har varit en riktig pärs för min del.
Så vansinnigt ont igen. 
Från ländryggen och rumpan ner i hela benet. 

Gubben kom in till mig med varma vetekudden innan han
stack till jobbet och det hjälpte lite.
Omtänksamt av honom.

Vi värmer den 3 minuter i micron så den blir riktigt 
riktigt het. Brännande het faktiskt. 
Men det är det enda som kan lindra smärtan.

Men smärtan är svår att koppla bort trots att jag gör allt
jag kan för att slappna av och lätta benet från allt tryck.
Kudde mellan knäna och ligger på mjukt täcke.

Tog en stark värktablett också. 200 mg Tradolan.
Samma som varje morgon och kväll.
Tänkte ta en Diklofenak också men får ont i magen
av dom. Har kört dom flera dagar i rad nu.


Men jag kunde inte ligga kvar så här sitter jag nu
och kollar på "Alla älskar Raymond" på TV 
och har just ätit frukost.

Det var så mysigt när jag kom upp och se att A hade
tänt många av våra ljuslyktor hemma så att det skulle
bli varmt och gott för mig att kliva upp.

Tog bild på badrumslyktorna.

Dagens plan är att vila under varma elfilten.
Försöka göra ett Valentin-kort, har ju inte pysslat
sen före jul,  att skicka iväg till Australien och 
sedan förhoppningsvis kunna träna lite också.

Igår cyklade jag bara 20 minuter nere på gymmet.
Försökte cykla längre men fick bara kramp i fötterna
hela tiden. Riktig kramp alltså. Vad det nu beror på?
Ytterst irriterande. Så det var bara att gå hem igen. 

Genomförde iallafall träningen 5 dagar förra veckan.

Nu går jag och lägger mig igen.

Hoppas att Ni får en riktigt bra start 
på veckan!

Kram Sussie

Inga kommentarer: