tisdag 12 februari 2013

Testat något nytt!


Igår bestämde jag mig för att testa något nytt mot smärtorna
i benet. Något att komplettera tabletterna med när
det är som värst. För att kapa topparna lite.

Köpte Voltaren gel som tillför Diklofenak fast utifrån
så att säga. Och inte genom magen. Och det ska 
dämpa inflammation i muskler och leder på samma
sätt står det på förpackningen.

Värt att testa iallafall tänkte jag.
Så jag smörjde in benet igår kväll och har sovit rätt bra.

Känner dock att smärtorna är på väg tillbaka nu så jag 
ska smörja in mig lite till nu. Man får köra det som högst
en veckas kur och smörja in 3-4 ggr per dygn.  Så om ett 
par dagar vet jag om det funkar ordentligt.

Har även haft ett värmeplåster på det ondaste stället
på höften. Voltacare heter det och innehåller ingen
Diklofenak men tydligen järnpulver och kol mm.

Men önskar att plåstret hade varit större.
Ja, rent ut sagt ett jätteplåster! 

Men nu var det inte det. Men lindrade som sagt så
pass att jag slappnade av och lyckades koppla bort
det onda under natten. Plåstret gör att det blir varmt
och så att musklerna slappnar av. I 10 timmar.
Och ökar blodcirkulationen.

Jag är nöjd. Nu har jag ytterligare något att ta till.
Men ska hålla mig till att använda det endast de
dagar så det är som värst. Annars har det väl snart
ingen verkan det heller.

Så är det fler som läser detta och som lider av ont
så är detta ett litet tips!

Så idag hoppas jag vara så pass bra iallafall att
jag ska kunna träna igen. Igår blev en vilodag.

Ha det gott idag!

Kram Sussie

4 kommentarer:

Suzan sa...

Använde den när min stressfraktur var som värst o tyckte att den fungerade bra..

Lotusblommans vardag sa...

Ja, hittills tycker jag att det verkar lindra litegrann. :)

Unknown sa...

Tack detsamma! Blir inte mycket firande här inte, studier, träning & matlagning som gäller :)

Jag använder den krämen när min fot bråkar, skönt ha något som inte är i magen på en utan där det gör ont!

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det är lindrigare mot kroppen.
Tyvärr har min smärta blivit rent av djävulsk i höften, trots all möjlig bedövning, så imorgon bär det av till sjukhuset.

Ha en mysig fredag!