onsdag 16 april 2014

Vara privat ett tag...


Det var väl lite mer än en vecka sedan som jag beslöt
att stänga bloggen för läsare. Just nu vill jag bara skriva
för min egen skull. Utan att känna att andra direkt ska läsa
det jag skriver. Kan hända att jag öppnar bloggen igen
senare och att man då kan läsa allt efteråt om man nu skulle
vilja göra det.

Det känns lättare att skriva ocensurerat och direkt från
hjärtat nu när det bara är jag som läser det jag skriver.

Det har varit mycket sjukdom här på senare tid.

I lördags morse vaknade jag med jätteont i magen och
sedan blev jag riktigt magsjuk. I båda ändar. Jag som
INTE KAN kräkas satt till sist och spydde rakt ut så att jag
höll på att kvävas fast det bara kom magsyra. Magen
var ju helt tom! Ont i revbenen som sjutton efteråt
i flera dagar. 

Och så fick jag en febertopp igen. 39,3 under dagen som
bara steg trots febernedsättande. Det var en riktigt pärs!
Frossa och ångest.

Men dagen efter var jag helt frisk igen!  
Söndagen var en helt ok dag med andra ord.


På måndag morgon var det dags igen!

Jag blev så magsjuk att jag inte hann till toan. Ja, det var inte 
alls kul. Jag sket ner både hallen och badrummet.

Hela dagen varvade jag med att skura golv, draperier
och handdukar med att sitta på toan. Det höll på från morgon till
kväll. Och gubben kom till och med hem från jobbet och hjälpte
till med att springa upp och ner till tvättstugan...

Tur att det var ledigt där. Inte kul för min stackars älskling att
springa med min "lortiga tvätt" men han gjorde det iallafall.

Så jag fick riktigt fräscht här hemma ändå. Skrubbade allt flera
gånger om. Jag har aldrig varit med om maken till magsjuka!

Aldrig i hela mitt liv har jag varit så magsjuk!

Ärligt talat tror jag att jag hade fått matförgiftning till följd av
gammal kyckling-curry-röra som jag blev serverad i Ludvika.

Jag var där på fredagen och jag märkte en viss tvekan när jag
frågade om vilka röror de hade för dagen till den bakade
potatisen. Hon sa först kyckling och tog sedan tillbaka det men
ångrade sig igen. 

Jag borde ha reagerat på detta tycker jag nu efteråt.
Men framförallt borde hon inte ha serverat en röra om hon 
var tveksam till om den var färsk! Kyckling kan ju ge
både salmonella och campylobacter. 
Och det var nog det senare som jag råkade ut för.
Fast svärmor tror att jag fick Salmonella.

För annars hade ju Anders och jag båda ätit precis
samma sak de här dagarna!
Och han fick ingen magsjuka alls.

Magsjukan var en värre pärs en Phosphoral-behandlingen jag
fick göra inför tarmröntgen och det säger en hel del!

Just nu är jag frisk igen!
Och allt doftar rent och fräscht här hemma.
:)

Kram Sussie

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag kan läsa detta... bara så att du vet.

Kram

Lotusblommans vardag sa...

Ja, nu har jag ju öppnat bloggen igen.
Inte varit på besök hos bloggar heller på sistone men tittar in hos dig senare under kvällen.

Glad att du fortsätter att titta in! :)

Ha det gott!