måndag 28 juli 2014

En lat dag i hagaparken.


Det känns helt underbart att vara tillbaka här i Vasastan.

Jag minns direkt alla bra stunder här och hur bra jag faktiskt
trivdes här. Känns som att komma hem.

Känner igen många ansikten och de känner igen mig
även om jag har väldigt svårt att placera alla ansikten.


Mest glad är jag åt att vara tillbaka i Hagaparken!

Tillbringade många somrar här och nu är ju vädret 
perfekt för att bara vara här i skuggan av alla träd.



Och som här äta något gott på Vasaslättens café mitt
i parken. En god ,kycklingsallad med senapsvinagraitte
och en ljuvligt god tonfisksmörgås. Brödet var jättegott!


Vi låg i parken i typ 4 timmar och somnade till med jämna
mellanrum. Så helande och så skönt! För det är vackert här
och lugnt här.


Anders låg och snarkade för fullt.
Har man semester så har man och SKA koppla av!

En kaffepaus med Hagabulle, sockerkaka och en liten småkaka
fick det bli också. Hagabullen är käns för att vara jättegod
och det är den också. 

Med kardemumma och mandlar.
Men inte den godaste bulle jag ätit. Jag föredrar kardemumma-
bulle från Café Gateau.



Gubben spanade in glasskiosken och sprang och köpte
en och annan glass, men jag var duktig och avhöll mig 
från glass. Det har inte blivit mycket sötsaker under
den här resan.


Nu väntar en timmes motionssimning i poolen.
Vattnet här håller konstant en temperatur på 28 grader C
och det är jätteskonsamt för mina leder att simma här.

Efter det tänkte vi ta en dag till i Hagaparken.
Det gäller ju att passa på...

Ha en störtskön dag!
Kram Sussie

Inga kommentarer: