lördag 13 februari 2016

Lite bilder från 2015 och annat.


Det har ju såklart hänt även positiva saker 2015.
Allt är ju inte bara svart eller vitt, utan alltid en
blandning.


De här bilderna tog jag när vi var vid Falu gruva
på ett riktigt gammaldags fik.
Massor av gottegottgotter! Yum yum.
Passar ju bra att visa en lördag då det är
dags för lite "lördagsgodis".


Dom där ACO-kolorna i påsar känner man ju igen från
barndomen. Sååå goda! Och fanns i alla möjliga smaker...


Hela fiket var fyllt av gamla saker som var till salu.
Det mesta iallafall. Ja, det syntes ju redan i ingången
att det var en kombination av antikbod och café.


Riktigt mysigt var det iallafall och jag kan rekommendera
ett besök för den som kanske ändå vill passa på att göra
ett besök i den gamla koppargruvan i Falun.


Riktigt mysigt blev det hemma idag också 
med tända lyktor. Dels för mysfaktorn och dels 
för att det är svinkallt här inne varje gång när
temperaturen ligger runt noll.

Trots att jag har både strumpor och raggsockor,
samt dubbla tights på mig fryser jag.


Jag höll till i köket.
Kändes lite varmare då.


Jag passade på att baka bullar. Att det smakade gott
behöver jag nog inte säga. Det var till att slänga in de flesta
i frysen så att man inte går och småäter. Annars tar de
slut på ett kick!
 
Jag hade kanel och kardemumma i bullarna. Älskar just kardemumma-bullar!
Här har det snöat lite nu igen under dagen.
Men det kan gott få komma lite mer.


Igår var jag helt slut efter att ha bloggat nu igen under 
veckan och varit igång ganska mycket.

Jag hasade omkring i lägenheten och såg allmänt
för bedrövlig ut... Och tyckte att det mesta var jobbigt.

Tyvärr var det jag i spegeln... Suck!

Och nu ikväll ska jag faktiskt unna mig något
som jag bara unnar mig ett par gånger per år.
Typ. Om ens det.


Jag och gubben ska dricka varsin Zlatopramen.
Ett gott tjeckiskt mörkt öl. Det enda ölet jag 
tycker om är om det är riktigt mörkt. Eller porter.
Riktigt kall ska den vara också.
 
Just nu tycker jag att jag är värd en faktiskt.


Det blir en kväll framför TV´n. 
Bara ta det lugnt...

Ha en mysig kväll Ni också!
Kram Sussie

Inga kommentarer: