söndag 8 oktober 2017

Mysiga höstmörkret!

Jag kanske skriver det här varje höst för att det är så
jag känner men jag älskar de mörka morgnarna nu fram
tills det börjar gå mot den ljusa årstiden igen.

Det är härlig att vara hemma och göra allt möjligt när
det är mörkt utanför. Jag njuter verkligen av hemlivet
som mest under denna tid.

Att stå och titta ut när det ännu inte helt har blivit ljust
eller då mörkret faller allt tidigare är "min melodi".
Eller de dagar då himlen är helt blå.

Men de helt gråa dagarna kan jag faktiskt vara utan.
Då åker rullgardinen ner och jag går i ide med mina
mysiga lyktor, varma plädar och hemsysslor.

Att gå ut i den sköna råkalla höstluften har jag heller inget
emot. Inte ens om det regnar. 
Gärna morgon eller kväll förstås.

Här står gubben  och jag i en prasslande lövhög tidigt en 
morgon förra veckan då jag bestämde mig för att börja
gå ut samtidigt med honom på morgnarna då han ska iväg
till jobbet.  "Okej" sa han "Men du ska veta att då går vi
i min takt!".  Rätt snabbt alltså.  

Den här gången hängde jag med endast fram till Shell.
Var lite för kallt klädd och då fick jag för ont för att 
gå så snabbt som A ville. Att gå fram och tillbaka 
till hans jobb är annars inget problem konditionsmässigt.
Bara jag slipper frysa. Så nästa vecka blir det 
varm tröja under jackan och kanske tom mössa.

Tog som vanligt med mig kameran och passade på
att fotografera. Speciellt på hemvägen då jag kunde 
strosa runt i min egen takt. 


Det ska bli så skönt att gå ut imorgon bitti igen.
Ser fram mot att utöka promenaden vissa dagar och lite
lugnare andra dagar med en liten morgonfika på macken.


Njut av årstiderna!
Kram Sussie

Inga kommentarer: