tisdag 29 november 2011

Sandy Nelson - Quite A Beat : Rotat bland mina LP-skivor!


Jag har rotat runt lite bland mina gamla LP-skivor och hittade en favorit!
Det är en gammal 60-talsskiva som jag bara älskar.
Sandy Nelson´s Drums Drums Drums!
Den tvingade jag min mamma att spela för mig när jag skulle sova
på kvällarna när jag var runt 6-7 års åldern. Hon satte på skivspelaren
i vardagsrummet och sen fick dörren stå på glänt in i mitt rum.
Där låg jag och njöt tills jag somnade in... :)

Ett av skåpen med våra LP-skivor. Både A och jag har samlat.
Så här kan man hitta mycket godbitar!

Plus att jag brukade skutta omkring i vardagsrummet till den här
LP´n och leka akrobat och allt vad det var. Brukade alltid stå på huvudet,
stå på händerna, göra volter och ärligt talat så skulle man kunnat tro att jag höll på
med yoga. Samma rörelser. Min dröm var att vara kinesisk akrobat!
Lite svårt att bli kines kanske och min mamma undrade nog för sig själv
om jag inte kunde vara stilla någon gång...
Men jag gick ju faktiskt på gymnastik när jag var liten.
Musik väcker många minnen till liv och ibland är det roligt att tänka
tillbaka på sina barndomsår...

DRUMS DRUMS DRUMS av Sandy Nelson. En av världens absolut
bästa trummisar under 60-70-talet.
Nu sitter jag här och funderar hur sjutton jag ska kunna ladda ner
det på CD och sen MP3-spelare och ha som musik när jag tränar...?

Det är ju roligt att variera musiken lite och en skön blandning av gamla
favoriter från 70- och 80-talet vore toppen.
Från gamla LP-skivor helst. Annars får jag väl leta upp dom på  iTunes
och ladda ner den vägen.
Ha en trevlig eftermiddag och kväll!
Kram Sussie

6 kommentarer:

conny sa...

Har nyss lyssnat på Sandy Nelsons Drums Drums Drums. Den finns på You Tube! Där hittar man det allra mesta i musikväg. Jag brukar lyssna på gamla godingar där.

Sussie sa...

Hejsan

Ni har verkligen en stor samling med skivor. :-)
Du ska få en länk...så ska du få se att du kan spara dina gamla fina låtar på det sättet du vill.
Men det här är bara en av många skivspelare med sån funktion. ;-)

Kram Sussie B

http://www.coolstuff.se/USB-skivspelare-ION-Profile-LP

Lotusblommans vardag sa...

Ja, visst är det bra att YouTube finns! :)
Och tack Sussie för länken. Den ska jag kolla in. :)

Ni får ha det så bra ikväll!

Anonym sa...

Ska gå in och lyssna jag med när jag sen får jag nog googla lite för jag har aldrig hört talas om denna människa ska bli spännande!

Sv: våra barn får språken automatiskt hemma fför jag pratar svenska med dem, mannen italienska och så bor vi i Salzburg och här pratar man tyska.
6åringen fixar det galant men han var sen han med sen en dag explodera talet och nu får vi inte tyst på han istället :-)
3åring: iaktar pratar litegrann så han brås väl på sitt syskon och 1åringen jollrar typ och kör enkla meningar.
Språk är bra har ditt barn underhållit språkintresset eller?

Sussie sa...

Har du kollat länken på skivspelaren?
Jag har en skivspelare med inspelnings möjligheter...det var därför jag känner till det.

Kram
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Låter verkligen bra att de får alla språken. :) Det är så bra att få flerspråkighet tycker jag alltså. En av anledningarna att jag skrev det där med språket var att jag själv flyttade till Sverige i femårsåldern och blev från första klass bäst i klassen på svenska. Vilket jag tycker är konstigt, men man har sagt att jag kom i precis rätt ålder för att "öppna upp språksinnet" eller hur man nu ska säga. Och jag har lätt för språk fortfarande. Fast nu när jag är medelålders börjar jag bli trögare! "smile"¨

Jag ska kolla nu Sussie. Sovit som en stock idag.

Ha en bra kväll!
Kram