måndag 28 november 2011

Motionsutmaning hösten 2011 - vecka 6!


Det är inte klokt vad tiden går snabbt!
Påbörjar sjätte veckan av motionsutmaningen nu och det känns som
om det var igår jag började!

Så här ser schemat ut för den här veckan:

Måndag:   GYM kvällen  30 min cykel KLART!
Tisdag:  VILA!
Onsdag:  GYM kvällen cykel 15 min, walking 15 min  KLART!
Torsdag: Cykeltur i friska luften och stjärnklara kvällen KLART!
FredagVILA!
Lördag:  GYM kvällen 30 min cykel  KLART!
Söndag:  Promenad mitt på dagen  KLART!

Jag har kommit på att det funkar väldigt bra att cykla nere på gymmet
varje kväll om man vill att magen ska funka bra. Min mage är trööög.
Fast nu har jag börjat märka en skillnad efter att jag cyklat och det
beror nog på att jag sitter på en sitt-cykel, eller vad det nu kallas,
och att den masserar magen. Inte cykeln alltså. Men mina benrörelser
gör så att magen guppar upp och ner, vad hemskt det låter egentligen,
 och gör så att magen börjar jobba.
Igår blev det 11 km på 37 minuter och jag ska hålla det där omkring.
En halvtimme cykling. Sen får jag se vad jag lägger till eller inte.
Beror ju på om jag varit och simmat eller något sånt under dagen.

Vet Ni vad jag gjorde nyss? Jo, jag var på korvmojen! 
Jag borde skämmas jag vet, men det gör jag inte. Eller jooo, det gör jag nog.
Det blev iallafall ett Sibylla meal med 2 grillade korvar, potatismos och
bostongurka. Och inte att förglömma: några salladsblad! ;)
Ja, just det. Senap och ketchup också.
Verkligen Ayurveda! Eller hur?!
Bara det inte blir ofta så är det väl ok?

Hursomhelst så ska jag sätta igång och montera ihop en tredje
adventsstjärna nu. En vit till sovrummet. Jag avskyr dom där
papphistorierna! Igår svor jag som bara den för att det inte blev
som jag ville och det gick åt flera meter snöre! Syns inte som tur är.
Det ser väldigt elegant ut och det är ju huvudsaken. 
Och lampan sitter bra i och nuddar inget papper.
För jag vill absolut inte att det ska börja brinna i dom...

Ha en toppenfin kväll!

Kram Sussie

10 kommentarer:

Gitsan sa...

Kan inte låta blir att le, jag har också svurit över en stjärna i papp jag med idag.

Lotusblommans vardag sa...

Hej Gitsan! Ja, då vet du ju precis vad det handlar om! Grrrr! ;)
Hoppas att du har det bra och att du inte känner av så jättemycket av fibron. Kram och pepp

conny sa...

Ja, tiden går verkligen fort och av naturliga orsaker går den fortare ju äldre man blir. Visst är det okej att äta lite "onyttigt" ibland även om man bantar, det gäller bara att inte stoppa i sig mer än vad man behöver.

Lotusblommans vardag sa...

Jag får lite åldersnoja ibland. Vill hinna se och uppleva så mycket! Ännu viktigare alltså att komma i form. Skönt att kunna äta lite av allt möjligt ibland. Man behöver ju inte bli helt fanatisk. Bara vanorna ändras i det stora hela. :)

Anonym sa...

Oj måste nog läsa på om vad ayerveda är men jag tycker att det är viktigt att må bra under tiden med så en korvmoj kan väl vara det som behövs om det inte är för ofta.
Jag tyckte det lät gott och det riktigt vattnades i munnen på mig även om jag valt räksallad ist för bostongurka.
Motionssutmaning lät som nåt för mig jag är värsta lata soffisen alla kategorier, nu kommer jag säkert ångra mig men jag frågar om du ska ha det i jan med och om jag få hänga med för jag behöver nog den sparken.

Ha en skön glad dag

Lotusblommans vardag sa...

Klart att jag ska köra även januari och framåt under 2012. Kan ju ta det halvårsvis eller nåt sånt. Måste ju göra det till en livsstil och livslång vana. Haka på du. :)
Smaken är som baken: delad. Tur är väl det för annars skulle ju bara en sorts mat finnas.

Du får ha det så bra idag! ;)
Kram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lotusblommans vardag sa...

Tack för infon! :)
Gjorde som du sa och publicerade inte så att inte allat annat du skrev skulle komma med.
Men roligt att du vill "motionera med mig"!
Ha en jättefin dag!
Kram

Anonym sa...

Bra jobbat!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Hurtmaja! :)