torsdag 19 januari 2012

Utmaning från Ellinor!


Jag fick en utmaning av Ellinor.
Att svara på frågorna nedan...

1. VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
2002:  Bodde på Roslagsgatan i Vasastan i Stockholm,
var konsult på Proffice, jobbade vardagskvällar mellan 16-21
 på Kem lab på St Görans sjukhus, flyttade samma år till en ny lägenhet
på Atlasvägen i Sickla, var på Medelhavskryssning,
 reste till Barcelona med buss genom Europa 3 v
tillsammans med min dotter,
och var 30 kg smalare...
 
2. VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN
hade börjat träna för fullt nere på gymmet och börjat gå ner i vikt...
 Sen blev min dotter mycket svårt sjuk...

 3. FEM SNACKS DU GILLAR
Läkerol salmiak
Kardemummabullar
Vaniljglass med krossad ananas
Milkshake
Hårt Gene tunnbröd med bregott
4. Fem sånger jag kan texten till
Imse vimse spindel, Bäbä vita lamm och sen kan jag inga fler.
Sånger är inte min grej.
 
5. FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR
Resa - vandringresor, kryssningar, tågresor ... Resa helt enkelt!
Vara en tid på hälsohem
Ta körkort och köpa bil
Eget hus
Egen liten ateljé

 6. FEM DÅLIGA VANOR
svära ( försöker sluta!)
 slänga tidningar/böcker nedanför sängen innan jag somnar
skjuta upp saker till en annan dag
sitter och kommenterar/förklarar alla filmer på tv
( väldigt irriterande jag vet...)
småretas och petar på gubben stup i kvarten 
6. FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
Simma, vara ute och cykla, mixed media art, laga mat och resa

6. FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA
Stringtrosor - föredrar riktiga damunderkläder även som smal 
Rosa tights a la 80-tal
röda skinnbrallor - Det absolut värsta och fulaste plagget !!!
storprickiga byxor
chockrosa täckjacka
( LOL... måste ju hitta på något! )

7. FEM FAVORITLEKSAKER
  ( Ja, förutom strappen och alla andra leksaker i byrålådan då...
Nej , jag skämtar såklart! )

Cykeln, datorn, mp3-spelaren, kameran
Och mina målargrejor och scrapgrejer

TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN
 Vem som helst som vill kan svara på frågorna.
Vore kul och få veta om någon svarat på frågorna så
att jag kan läsa svaren!   :)

Ha en toppen kväll!

Kram Sussie

2 kommentarer:

Helen Holmberg sa...

Efter två dagar känns det redan mycket bättre, att avstå saker men veta att man får är mycket lättare än att ALDRIG få. Det man inte får vill man ha.... Och tack! Du är så himla duktig med all motion!!!

Önskar jag hade din träningsgnista ;-) Sugen på att göra det här inlägget på min blogg, lovar länka när jag gör :)) Kram

Lotusblommans vardag sa...

Ja, visst är det konstigt! SÅ fort man vet att detta ska jag inte få äta vill man ha det. Enl VV får man ju iallafall äta allt om man vill bara rätt mängd.
Ja, simningen går lätt nu. :)
Tala om när du svarat på frågorna för det vore jättekul att läsa. Kram