lördag 19 augusti 2017

Nya matbilder!

Gott med veggo!
Åter det flera dagar i veckan.
Denna dag rödbetsbiffar med kokt potatis, gratinerad
blomkål och riven morot.
Och här rostade blandade nötter med wokgrönsaker,
woksås och kokt ris.
Fisk gratinerad i ugnen på en bädd av broccoli och gröna
ärter tillsammams med ajvar relish, grädde och riven ost.
Riktigt enkelt att göra men smakar så himla gott!

Gott med ris till! Och lite extra kokt broccoli.
En sak som jag älskar, ja är helt tokig i faktiskt,
 är finsk brynt kålpudding med kokt potatis.
Tror jag skulle kunna äta det nästan varje dag utan problem.
Och här en bild från när gubben kom hem en dag för att 
äta lunch. Han älskar min mat. "Vägen till en mans hjärta
går genom magen" sägs det... 
Nu är det dag för mig att laga till något gott att äta.
Blir nog det enklast tänkbara ikväll för mig.
Köttbullar med makaroner och ketchup!

Ha en bra kväll!
Kram Sussie

Inga kommentarer: