lördag 19 augusti 2017

En start på helgen...

... var att åka till Borlänge igår eftermiddag och handla
inför helgen. Och passa på att gå på Enellys och käka 
goda hamburgare. 

Jag tog en fiskburgare och gubben en Mexican burger.
Smakat båda och de är supergoda. Men kan mestadels
inte låta bli att ta en fiskburgare. Finns ju inte överallt
och jag är glad att de har det där. Gott med fisk!

Efteråt satt det bra med en varsin milkshake med glass
och annat smått och gott! Mums!

Sen gick vi runt lite på Kupolen och vår vana trogen
slank vi in på Indiska.


Apropå de gula indiska matlådorna på bilden, som är
så himla coola att jag skulle vilja ha dem i köket, så gick
den indiska filmen "The lunchbox" på TV igår och jag
har skrivit om den här på bloggen tidigare. Väldigt bra
tyckte vi att den var. Speciellt då vi såg den på bio.


Vi har haft mycket regnskurar den här månaden som
jag skrivit om tidigare. Väldigt kul på ett sätt.
För oss som gillar regnbågar! De har haft en speciell
betydelse för oss ända sedan vi träffades och såg flera
regnbågar bildas under Tall Ships Race i Stockholm.

Här lite bilder från sista månaden:

Klicka på bilderna för att se dem i större format.
 Rosa regn...?
 Och så ett svartvitt foto som visar lite bättre hur 
strålarna fråm himlen föll så vackert...
Vi stod och njöt länge av synen men tyvärr blir det inte
samma sak på bild.

Det var allt för nu.
Har fixat och donat en del med blommorna här hemma
och gubben hjälpte mig att sätta upp lite nya amplar
med blomskott som jag planterat.

Ha en mysig lördag!
Kram Sussie

Inga kommentarer: