onsdag 16 augusti 2017

Regn och rusk!


Vi har haft en hel del regn och rusk den här
månaden. Nästan så att man trott att hösten
redan är här.


Men det ska visst vara mer värme på gång. Hoppas det.
Hösten och vintern är lång nog som det är. Inte behöver
det väl starta redan i augusti. Nej, vi får hoppas på en 
riktig brittsommar i år. Sen värme. Mycket värme!


En av de riktigt soliga dagarna satt jag iallafall på min
balkong och njöt av förmiddagssolen och passade  på
att matplanera lite. 

Gjorde en lista på rätter att laga till och ha klara 
i kyl och frys. Perfekt för lata dagar!


Den här goda pasta- och broccoligratängen blev mycket 
god och till en del av den fick det bli kycklingfileer med
örter. Enkelt tillagad i ugnen den också.

Klicka på bilderna för att se dem ordentligt!
Här några bilder från en av sommarens härliga promenader.
Kan inte göra annat än att vila ögonen på alla vackra
blommor ute i naturen. 


Vad händer annars då?
Inte mycket. Har varit otroligt kraftlös på senaste tiden.
Inget var roligt liksom.

Så jag behövde liva upp mig. Så nu pågår äntligen den
storstädning jag behövt ägna mig åt länge.  Det går väldigt
långsamt framåt. Lite i taget. Passar på att möblera om
också. För att få energierna att röra på sig.


Den varmt röda färgen på soffan, eller aggressiva färgen,
har fått ge vika för en ny klädsel. Ett snyggt indiskt tyg
i färger som jag tycker har livat upp vardagsrummet på
ett nytt och positivt sätt.

Ibland är det nästan så att jag tror att den röda soffan 
varit iallafall en del av orsaken till alla gräl här hemma.
För innan den röda soffan hade jag en marinblå soffa 
och då var det en helt annan atmosfär hemma.


Visst är det fint tyg?
Jag tror att färger påverkar en på djupet. Iallafall mig.

Ha en härlig dag!
Kram Sussie

Inga kommentarer: