måndag 26 februari 2018

Dags att byta miljö ett tag...


Ibland bara måste vi iväg. Ut och resa!
Vart spelar liksom ingen roll. Bara man får byta miljö ett tag.

Så vi packade våra ryggsäckar och tryckte in oss i en buss
som skulle ta oss till destinationen där resan startar.

Men redan här startar det roliga för mig. Jag ÄLSKAR att
vara på resande fot. Att vara på väg någonstans. Och sista
tiden har jag bokstavligen klättrat på väggarna och varit
helt omöjlig att ha och göra med. Vilket betyder ett
akut behov av nya intryck, en ny miljö, att vara i rörelse...

Installerad och klar att åka.
Vårt första stopp var en rastplats strax utanför Gävle.
Inte bara vi som stannat till. Det var fullt med lastbilar med
sina chaufförer som passade på att luncha.


Vilken tur med vädret vi hade under resan! Massor av sol
och strålande solsken. Jag önskar att jag kunnat stanna till
intill all vacker snötäckt skog längs vägen och fotograferat.


Någon glass i kylan blev det inte. En kaffe och varsin
liten hamburgare fick duga. 


Vi bar iväg till Stockholm...

Klicka på bilden för att se bilden i större format.
Men det var skönt att snabbt lämna huvudstaden.
För där var det inte alls något roligt väder.
Bara grått och tråkigt.


Hejdå Stockholm! Ses snart igen...


Hoppas att Ni har det bra!
Kram Sussie

Inga kommentarer: