lördag 11 augusti 2018

Ännu en skön sommardag!

Har suttit hela dagen ute på den varma balkongen.
 Så skönt! 
Och jag har haft sms-kontakt med ett par av mina gamla
kompisar från Stockholm av och till hela dagen.

 Underbart att ha börjat återuppta  några av mina gamla 
vänskapsrelationer igen. Och att jag faktiskt talat om
 hur saker och ting ligger till här hemma.

Bild från Kupolen, Borlänge, nu i sommar.
 Den ena av dem befinner sig just nu nere vid Garda-sjön
i Italien men vi har ju nästan lika bra väder här uppe hos
oss i Sverige så det är som att befinna sig utomlands nu ju.

Men det är alltid härligt med miljöombyte och de verkar ha
det toppen!  :)

Hon slutade aldrig att jaga mig under alla år här och det är 
jag så glad för.  Trots att jag inte svarade på varken brev
 eller telefonsamtal till sist. Hon fattade tack och lov
att något var fel. Väldigt fel.Och det var det ju!

De som fortfarande tycker om en efter 30 års vänskap
är guld värda!

 Och så detta med Anders...
Det är en stor sorg det här kan jag tala om. Hela morgonen
gick jag omkring och tjöt här hemma. Ibland låter det väl 
som om en varg ylar här hemma. Smärtan kommer så djupt
inifrån att det är outhärdligt. Men känslorna måste ju ut...
Avslutar med lite foton på träden som finns utanför
Kupolen och Lidl i Borlänge. De tog vi en varm och
som Ni ser solig dag redan i Maj men de passar bra
nu när jag skriver om mina rötter bakåt i tiden...


 Ha en trevlig helg!
Kram Sussie

Inga kommentarer: