måndag 13 augusti 2018

Dags för en ny dag!


Titta vem som låg bredvid mig i morse! Lille Tarzan.
Han gör oftast det numera. Håller mig sällskap. 
Så himla tillgiven och rar. 


Och kramig! Nära ska man vara. Så jag låg kvar i 
sängen och bara njöt av lugnet ett tag. Men strax
före 8 klev jag iallafall upp. Försöker hålla någon
form av rutin. Och hittills har det funkat. Måste ju
göra något av mina dagar för annars klarar jag inte
av alla förändringar som sker just nu.

 Vad fult fransarna på lampan hänger slår det mig nu när 
jag tittar på fotot som jag tog när jag fortfarande låg kvar.

Städningen har det inte blivit något av alls ännu. Knappt.
Men en lång höst utan sol och värme väntar så jag tar
tillfällena i akt fortfarande och ligger på balkongen varje
förmiddag. Så även idag...

Sen simma och åka till Kupolen. En liten tonårstjej hittade
min mobil där som jag glömt. Nu ska jag få den tillbaka.
Tur att det finns ärliga och schyssta människor.

Bra start på denna dag för min del.
Och jag kan väl rätta till fransarna på lampan idag iallafall... 
( Då har jag ju städat lite. Hehe. )

Hoppas Er dag blir riktigt bra!
Kram Sussie

Inga kommentarer: