torsdag 28 mars 2019

Mer från Västervik.

 Västervik, så mysigt!
Denna lilla stad blir man ju faktiskt lite kär i...
Det är så gulligt med alla gamla små hus. Och det var lugnet 
själv som rådde här då jag var där. 
En del gator var kullerstensbelagda men konstigt nog fick
jag inte ens ont i fötterna trots mina högklackade stövlar.

Jag var väl så fokuserad på att se mig omkring och njuta
av att vara på annan ort... Miljöombyte Ni vet.
Jag traskade runt ett bra tag inne på stan och mötte en del
människor som alla påtalade att "Västervik är en riktig
sommarstad" när jag sa att jag tyckte att det var så tyst och
stilla.
Och det kan jag förstå för jag har själv varit där just på
sommaren. Mina föräldrar hade sommarhus på Öland
 och innan de for vidare mot Kalmarbron och över till Öland 
pausade till nere vid hamnen här i Västervik
för att äta glass från en omtyckt kiosk.

Minns att de var ute efter smakerna choklad/apelsin
och citron/lakrits. Mums!
Det här är utsiken från parken utanför mitt lilla hotell
och faktiskt också utsikten från mitt rum.

Väl inne på hotellet satt jag ett tag och tog det lugnt
innan jag klev upp för att hämta en kopp varm choklad.
Vilken fin skön matta!
Dags att koppla av efter en lång skön promenad.

Ha en härlig dag!
Kram Sussie

Inga kommentarer: