onsdag 25 september 2019

Hyrde cykel i Västervik...

Här sitter jag och ser mig omkring nere på den lilla piren
vid Västerviks strandpromenad. Varmt och skönt! Och tid att
"bara vara" och riktigt koppla av.
Hyrde en cykel på hotellet så att jag kunde passa på
och se mig omkring när jag ändå var där. Har ju alltid älskat
denna lilla idyll...
Och detta är verkligen en sommarstad - som  jag skrivit
tidigare - som sjuder av liv  den tiden på året. Känns
nästan som att vara utomlands. Speciellt när man -
som jag - hade tur med vädret!
Ord känns nästan överflödiga här. För hur beskriver man 
känslan av den varma sköna brisen och solens strålar
mot sin hud - i en stund av stillhet - men ändå med
full rulle runtomkring...?
Hade god lust att simma ut till den fina träsoffan
som stod på en brygga mitt ute i det blå...
Men jag nöjde mig med att sitta där i ett par timmar och 
bara se mig omkring. Det var avslappnande. 
De enklaste av alla nöjen lämnar oftast de mysigaste
av alla minnen man har. Tycker iallafall jag.
Det behövs inte mycket för att livet ska kännas 
skönt att leva om man bara tar tillvara alla små
tillfällen till njutning.
Apropå cykel så blev min egen cykel stulen
nu i somras. En vinröd Monark! Har någon
sett den här hemma i krokarna hör av Er....

Fler sommarbilder kommer.
Ha en mysig kväll!
Kram Sussie

Inga kommentarer: