tisdag 24 augusti 2010

Mål och delmål!

Regnet har öst ner av och till under hela dagen!
Det känns verkligen att hösten snart är här!

Och jag har ägnat en del av dagen åt att fundera på det här med Mål och Delmål.
Hur ska jag nå mitt mål, dvs minus 40 kg...?

Till att börja med och för att det ska kännas lättare att gå ner i vikt så mycket som jag måste göra
 så ska jag börja med att sätta upp flera delmål.
Och sedan koncentrera mig på att nå ett av dom i taget.
 Då kommer jag att känna mig duktig som når hela vägen fram,
men ett steg i taget.
Och det kommer att kännas lättare och roligare än att bara räkna ner till minus 40...
 
Vid varje delmål ska jag unna mig någon belöning!
Inget i matväg dock.
 Nu är det slut på sånt som "nu har jag varit så duktig så nu är jag värd en tårta".
 Nej, det ska vara något helt annat. Något som höjer mitt välbefinnande.
En liten present till mig själv!

Så ikväll ska jag lägga mig i sängen med min dagbok och planera mina delmål och belöningar.
Och även skriva upp en massa anledningar till att gå ner i vikt.
 För att peppa mig själv!
Och ärligt talat ser jag fram mot hela den här processen nu. Det ska bli kul!
:)

Snart tillbaka igen... Ha det så gott!

Inga kommentarer: