söndag 22 augusti 2010

Första matdagboken!

Här hugger gubben min in på pastan och laxsåsen!
Från och med imorgon börjar allvaret här hemma, då ska halva tallriken vara täckt av grönsaker.
Det var den tyvärr inte idag...

Detta har jag iallafall ätit idag:

frukost:  1 Naturdiet dryck päronsmak
Mellanmål: 2 kokta ägg på rostat bröd, 1 glas citronjuice
Lunch:  1 tallrik Indisk linssoppa  *se recept i min andra blog http://lotusblommansblog.blogspot.com/
Mellanmål:  1 tallrik Indisk linssoppa
middag: färsk citrontagliatelle med lax- och spenatsås

Det har gått väldigt bra med maten idag. Jag har inte varit ett dugg hungrig, däremot extremt gottsugen.
Och så kommer det nog att vara varje dag. Men det får jag lov att bekämpa! Och vissa dagar blir det tufft, det vet jag. Men jag är iallafall beredd!

Gick upp jättetidigt imorse, vaknade redan kvart i fem,
och storstädade köket helt inför hösten.
Bytte gardiner, tvättade alla skåpdörrar mm
Sen bytte jag gardiner i sovrummet, skurade alla golven mm...
Det känns så bra att ha det gjort nu inför nystarten. Allt doftar rent och gott!Det känns som en ren njutning att gå omkring här hemma nu. Och jag kan koppla av och helt fokusera på ny diet och nya träningsrutiner.
Och motion blev det ju på sitt sätt.

Förkylningen har så gott som gett med sig nu, bara lite rethosta kvar, så från och
med tisdag när simhallen öppnar igen och vattenjympan dessutom drar igång så blir det dags för träning! :)

På eftermiddagen fick jag ta en liten tupplur på 2 timmar men att få så rent och fräscht hemma var värt att stiga upp i ottan för.

Ser fram emot en ny vecka och hoppas du som läser detta gör detsamma!
:)

Inga kommentarer: