torsdag 26 augusti 2010

Matdagbok 25/8-2010

Frukost:
rostad smörgås med bregott och skinka, 1 glas färkpressad citronjuice
Havre Fras och mellanmjölk
Mellanmål:
1 Naturdiet pulverdryck päronsmak
Lunch:
Wok på räkor, wokgrönsaker, nudlar och sås
( soja, honung, vitlök )
Mellanmål:
kaffe med mazarin
Middag:
Gotlandsströmming, kokt potatis och olika grönsaker på tallriken


Kvällsmål:
2 rostade smörgåsar med bregott och skinka

Dagen gick alltså någorlunda bra. Mazarinen skulle jag förstås ha låtit bli och ätit på lördag istället.
Nyttigare och matigare mellanmål finns ju!
Kvällsmackorna var också helt onödiga! Kunde ha tagit en Naturdiet dryck eller yoghurt tex istället.
Eller frukt... Eller åtminstone bara en macka och haft på lite gurka och tomat...

Nu ser jag iallafall klart hur jag äter eftersom jag skriver upp allt.
Det är inte kul att skriva upp onyttigheter, alltså har jag skärpt till mig en hel del...
Så jag är på rätt väg åtminstone :)

Inga kommentarer: