fredag 10 september 2010

Veckorapport! -0,7 kg

Idag har jag vägt mig och jag har gått ned ytterligare sju hekto. Alltså 0,7 kg!
Inte så mycket att hurra för men det går iallafall åt rätt håll   :)
Så det är bara att konstatera att träning och rätt mat gör susen.

Till nästa vecka ska jag dra på lite mer när det gäller träningen.
Schemat jag gjorde i ordning var bra men tyvärr följde jag det inte till 100%
den här veckan.  Jag borde kunna gå ner lite mer nu i början...

Och när det gäller maten ska jag minska på kolhydraterna, dvs vitt bröd
och pasta, ris och potatis. Max en fjärdedel av tallriken.
Och öka på grönsakerna. Mitt eget tips för att få ner mer grönsaker
har varit att dels laga in grönsakerna i maten och dels att ha både
råkostsallader och kokta eller ugnsbakade grönsaker på tallriken.
Och att krydda gott eller tex ha vindruvor/krossad ananas på rivna morötterna!
Då funkar det jättebra! 
Annars kan man ju tröttna lite tycker jag  :)

Kvällens middag blev riktigt höstig!
God kalops. Det var så länge sen jag lagade till det och jag ångrar verkligen
inte att jag gjorde iordning en stor sats. Nu har vi några pytsar
med kalops även i frysen. Bra att ta till när lusten att laga mat inte är på topp!
Förresten kom jag just på att jag glömde ha rödbetorna till men det får
bli nästa gång.

Hoppas Ni får en trevlig fredagskväll, själv ska jag fixa och dona i
hobbyrummet inför helgens kommande pyssel.
:)

4 kommentarer:

Helen sa...

Åh vad gott det såg ut med kalops, inte ätit det på länge.. Får nog ta och luska reda på recept och laga det en dag när man har gott om tid!

Grattis till viktminskningen, lycka till på din resa. Kram

Sussie B sa...

Hejsan!

Du kanske inte tycker att nästan ett kg är mycket, men om det fortsätter i den här takten så går du ner i vikt i en bra hastighet å kroppen hinner med att anpassa sig allt eftersom. Kanske något att tänka på när du tycker att det inte är så mycket till nedgång. :-)

Kram
Sussie B

P.s. Jag har blivit faster för andra gången. D.s.

Tweety sa...

Varje hekto räknas, bra jobbat. Peppkram

Lotusblommans vardag sa...

Tack så jättemycket tjejer för kommentarerna!
Jag blev riktigt riktigt glad när jag kom in och såg att Ni varit på besök. Veckan har inte alls varit bra, men jag kommer igen! :)
Ha en härlig helg!