fredag 10 september 2010

Fy f-n säger jag bara!

Någon dj-el har stulit gubbens cykel under natten!
Är det så dj-a svårt at låta andras egendom vara?
Är det något jag hatar så är det folk som stjäl.
Det har aldrig legat i min natur och jag kan bara inte förstå mig på det.

Vi köpte cykeln i somras, så den var helt ny!
Må den som gjort det stå på huvudet i första bästa dike!

Jag var såå förbannad när jag skrev det där i morse för det var inte
roligt att börja dagen med att konstatera att cykeln hans var borta.

Men nu är den upphittad igen. Låg nere vid ån.
Punkterad och med låset förstört.
De hade inte lyckats öppna det och nu kan inte vi det heller.
Så det får bli cykelaffären senare.

 Huvudsaken är att cykeln är tillbaka!
Han såg den på väg till jobbet.
Och tog hem den igen.
Tack och lov för det.

Någon annan har fått sitt ena däck stulet och det känns lite värre.
Taskigt gjort!

Ha en riktigt bra dag allihop! :)

Inga kommentarer: