måndag 24 januari 2011

Dagens vägning mm...

I morse var jag duktig och ställde mig på gåbandet på gymmet
exakt klockan 6.25 och gick sen på gåbandet 35 minuter,
tränade cirkelstyrka och sen blev det motionscykeln som
avslutning i 8 minuter.
Gud, så skönt det var att träna. Samtidigt som det är otroligt smärtsamt.
Benen värkte och jag hade mjölksyra så att jag hade kunnat skrika rakt ut.
Jag är så tung. Men allvarligt talat skiter jag i att det gör ont, för jag är så
van att ha ont precis hela tiden även nu,
jag proppar i mig smärtstillande istället. 
Det är enda sättet för mig att börja gå ner i vikt ordentligt!
Och jag gör det ju för att bli friskare på sikt.

Hur gick då vägningen?
Jag har bara gått ner 4 hekto denna vecka. Väger 111,5 kg.
Men jag vet vad det beror på. Jag har fuskat. That´s it!
Igår spårade jag ur och åt lite hursomhelst och vadsomhelst.
Ingen idé att ens skriva upp gårdagens matmeny...

Men nu ser jag ju att det straffar sig direkt. Det är helt enkelt
inte värt det och det måste jag inse. Jag jobbar verkligen på att
bli mer disciplinerad. Men allt sker ju inte över en natt.
Huvudsaken är att det går åt rätt håll och att jag är på rätt väg.

Just nu sitter jag och matplanerar för ett par dagar framåt.
Återkommer lite senare med matsedeln. :)

Ha en riktigt bra dag! Och kämpa på, oavsett vad Ni kämpar med!
Kram Sussie

10 kommentarer:

Lisa sa...

Men GRATTIS ändå!! Du fick ju i alla fall ett minus!! Jag nollade! *buhu*
Nåja. Får vara glad att det inte blev ett plus. (men jag har faktiskt varit duktig!! *s*)

Kram å pepp!

Cinderella sa...

Men du! 400 g är ett bregottpaket mindre att släpa på!!! Och vet du att du ätit mer än du planerat.ja, då gör du bara upp nya planer!

Heja dig!!!

Lotusblommans vardag sa...

Tack! Ja, jag är glad att det inte blev ett plus! Nu tar jag nya tag! Pepp och kram

conny sa...

Ajaj, inte fuska! Att banta innebär ju att det blir små bakslag, men så länge trenden är att du tappar, så är det bara att kämpa på. Förresten -4hg är ju positivt.

Ellinor sa...

Hej!
Fyra heckto är skitbra ju! Det fungerar inte att rasa i vikt. Det gör inte det, då går man bara upp i vikt igen.
Men något eller några hekto i veckan neråt på vågen det är alldeles utmärkt. Då blir det till en varaktig viktnedgång. Det blir inte lika jobbigt, det tar lite tid.
Men tänk så här: Hur lång tid tog det för mig att dra på mig min övervikt? Då sätter man saken i perspektiv.
Kram på dig/Ellinor.
Ps: kolla upp ischiasen. Det kan vara diskbråck och det är inte kul. Ds

Alex sa...

Ville bara säga att jag har varit inne och "hälsat på" :) Grattis till minuset!

Cinderella sa...

Hur har du haft detr idag? :)

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla Ni för att Ni kommenterat och varit här och hälsat på! :)
Jätteuppskattat! :)
Svarar på inläggen imorgon. Ska i säng tidigt idag! Kram och PEPP

Sari Hänninen sa...

Tsemppiä, tsemppiä, Sussie!!!!

Kämpa på - och ge aldrig upp. Det är inte hela världen om du tar fel avtagsväg någon gång... så länge du inte fortsätter på den "felaktiga" vägen för länge... För det gör ju bara att det tar längre tid att ta sig till målet..

Det är gött att veta att det finns fler än jag som kämpar.

Och vi två jädraranamma-finska sisu-flickor skall väl klara det här - nu när vi väl bestämt oss. Eller???? :-)

Lotusblommans vardag sa...

JA, det ska vi! Vi är sega vi finskor! ;)

Jag håller med dig helt och hållet där.Ett enstaka misstag en dag är ok så länge det inte leder till dagar, veckor och år med samma tabbar. Man ska inte straffa sig själv för misstagen utan ta nya tag direkt nästa dag.

PEPP och kämpa på! :)