lördag 22 januari 2011

Lördagens matsedel!

frukost:
1 tallrik Havre fras m nellanmjölk
mellanmål:
hallonsmoothie, 2 skinksmörgåsar, 1 litet glas limejuice
lunch:
grönsakssoppa
mellanmål:
2 stekta strömmingsfiléer på knäckebröd
middag:
grönsaks- o kalkonbiffar, ajvar relish-sås, kokt potatis
sallad, rödlök, gurka

Plus att det blir fika till Merlin med biskvi och munk.
Det är ju iallafall lördag! Då får man unna sig vad man vill.
Detta gäller alltså bara idag. Sen får jag vänta tills nästa
lördag igen.

Hur är dagsformen idag då? TRÖTT TRÖTT TRÖTT
Känns nästan som att jag ska svimma.
Huvudet har åkt ned ofrivilligt flera gånger.
Ska ta en timmes tupplur nu innan TV-tittandet.
Behöver sova med cpap-maskinen...

Önskar att det vore vår nu. Längtar efter solen och värmen.
Trött på gråslaskigt väder och gråhimmel. Det här gråvita
gör mig trött. Och just nu är jag så trött på att ha ont hela
tiden. Jag är van vid det och det syns inte. Men det finns där.
Svanskotan som brinner nu när jag sitter här och skriver.
Jag får ändra läge hela tiden för att kunna sitta kvar en stund.
Ischias som tilltar nu när jag går så mycket på gåbandet.
Men jag är van som sagt. Och låter det inte hindra mig.
Men jag kan ju få vara trött på det högt ibland eller hur?

Ha en riktigt skön lördagskväll!
Kram Sussie

7 kommentarer:

Cinderella sa...

Ont och trött och cpap?

Du jobbar för att komma ifrån detta! Jobba nu och det kommer att bli lättare sedan, i ljuset och värmen!

Heja dig!

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla Du för uppmuntrande ord och peppning! Riktigt gulligt skrivet :)
Ha en jättetrevlig fortsatt helg! :)

Lisa sa...

Ja våren är mysig...men det är ett tag dit så....nu kör vi järnet! Vi måste ju ha nåt att göra tills solen kommer på allvar!! ;-))

Indiska gillar jag skarpt, så en ljuslykta är ett bra tips! *tack*

Kram å pepp!

Anonym sa...

Lycka till med din hälsoresa! Fokusera bara på positiva känslor som kommer av ditt nya sunda liv!

Lotusblommans vardag sa...

TACK Lisa och Skinny2011! :)
Era kommentarer hjälper mig att göra allt jag kan för att fokusera på det som är bra och allt som kommer att bli ännu bättre när jag blir piggare och hälsosammare av min nya livsstil!
PEPPKRAMAR!

Lisa sa...

Ja då tar vi en god natts sömn och sen ett djupt andetag och kliver på vågen i morgonbitti. OJ va vi har gått ner denna vecka!! ;-))))

Kram å pepp!

Lotusblommans vardag sa...

Jag klev upp på gåbandet 6.30 i morse och tränade en timme. Sen gick jag hem och vägde mig. Jag har bara gått ner 4 hekto. Men jag måste erkänna att jag fuskat lite här och där och nu ser jag att det straffar sig direkt. Denna vecka får jag bara inte fuska. Punkt slut.
Tror du nått bättre resultat än mig denna gång ;) Ska ta mig en liten koll. KRAM och PEPP!