söndag 2 januari 2011

NYSTART 2011!

Året första dag var vi hos min svärmor i Tunkarlsbo,
en liten byhåla strax utanför Söderbärke,
och då passade vi på att få en riktigt skön långpromenad
i det vackra vinterlandskapet.

Det var en bra början på det nya året tycker jag.
Motion och frisk luft! Inte var det speciellt kallt heller. -10 C cirka.

Vi har satt som mål att gå en promenad om dagen nu oavsett
väder. Varje eftermiddag när Anders kommer hem så går vi
ut en sväng innan kvällsmaten. Så förutom min träning på gymmet
och simhallen ska gubben dra med mig ut på promenaden...
Varje dag.
 Det är hemskt att börja om från början när man inser att man
åter igen gått upp i vikt för att man inte fullföljde förra gången,
men bättre att börja om än att fortsätta gå upp mer och mer...
Min startvikt nu är 114 kg!
Mer än jag någonsin förr vägt alltså.

Det är helt sjukt att jag gått upp
5 kg sen i höstas, men det är ju bara ett bevis på hur det
går när man lägger allt vad träning heter åt sidan och äter
precis vad som helst...
Nu är det slut med det. In med disciplin och goda vanor igen!

Inte heller ska jag stirra mig blind på vågen nu och hålla
på att väga mig stup i kvarten som jag gjort förr.
Nu ska jag fokusera mer på livsstilsförändringen.
Att etablera träningsrutiner och nya kostvanor.
Så jag kommer att väga mig fredagen  den 14 januari
för bloggen.
Och så deltar jag även i en utmaning här i Bloggvärlden:
http://corneliatoneri.blogspot.com/p/rivstart-2011.html

RIVSTART 2011
på Cornelias blogg. Vi kör igång den 3 januari och kör
i 8 veckor. Alla bestämmer själv hur mycket vi ska ner under den tiden
och Cornelia publicerar vår vikt varje söndag på sin blogg.
Själv har jag satt som mål att gå ner 5 kg under den här tiden.
Allt utöver det är en välkommen bonus såklart.
Var med du också!
:)


GOTT NYTT ÅR och hoppas att du uppfyller dina
drömmar och mål för detta år!
Kram Sussie

13 kommentarer:

Cornelia sa...

Tack för din länkning.
Jag lägger till dig på FB nu!

Lotusblommans vardag sa...

Tack!
Vi är ju jättemånga som är med nu...:)

Cinderella sa...

Då rivstartar vi tillsammans då!

Heja oss!

Lotusblommans vardag sa...

Toppen! Då kan vi peppa varandra! :)

Anonym sa...

Hej! Jag såg din länk hos Cornelia. Kul att vara med och peppar varandra.
Det fixar vi eller hur?
kram på dig

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det gör vi! :)
För nog blir det mycket lättare när vi är flera och som uppmuntrar varandra! Kram

Sussie B sa...

Hejsan

Önskar dig Ett Gott Nytt (smalare) År.
Vad roligt att det är fler som ska gå ner i vikt. Tillsammans brukar det bli lättare, å så kan ni alltid peppa varandra. :-)
Jag har oxå gått upp lite mer å det beror på att jag har diskproblem å har svårt att röra på mig. När jag vägde mig sist vägde jag runt 78 kg.
För 6-8 års sedan vägde jag ca 87 kg men gick ner i vikt pga sjukdom. Sedan har jag pendlat mellan 74 - 77 kg.

Kram Sussie B

Anonym sa...

Jag känner igen mig i det du skriver. Men nu tar vi nya tag och börjar om. Nu kör vi

Lisa sa...

Ja det är samma för mig. Jag körde på bra under våren och gick ner 8.5 kg. Sen kom sommaren ..å värmen. Då blev det inte nån motion att tala om annat än att jaga efter skuggan. *s* Och sen ja då är man inne på samma gamal spår och....går upp i vikt. :-(( Det svåra är inte att gå ner....det svåra är att stanna kvar där!!

Ser att vi nästan är grannar också. *vinkar* Hej grannen!! *s*

Nu fixar vi det här!!
Kram å pepp!!

Cinderella sa...

Glöm inte bort sömn och ev stresshantering i ditt "nya" liv, för mig är det a och o för att jag ska klara att stå emot sug och latmask!

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla Sussie B, Gorgina, Lisa och Cinderella för uppmuntrande ord! :)
Det är verkligen kul att vi är flera som gör samma resa nu :) Kram

Helen sa...

halloj en till som rivstartar... har åsså 5 kg som jag vill ner under dessa 8 veckor.. hoppas det går bra för dig.. har lagt till alla rivstartarbloggar på bloglovin så nu ska här läsar, peppas å själv på peppning av att läsa alla tips å råd :-)
kram å pepp

Lotusblommans vardag sa...

Hej Helen! :)
Jag hade aldrig trott att det skulle hjälpa så mycket att vara med i Rivstart som det faktiskt gör! All peppning och det stöd vi ger varandra gör verkligen susen :)
Peppkram tillbaka.