tisdag 4 januari 2011

En första rapport!

Det är knappt så att jag tror mina ögon!
Ställde mig på vågen i morse, trots att jag inte skulle, och såg
att jag redan gått ner i vikt. WOW!
Det uppmuntrar mig naturligtvis att fortsätta. Jag kör ju min
viktminskning enligt Aftonbladets Viktklubb så jag får i mig allt
jag behöver det vet jag. Ingen vrålbantning alltså. Men det ger
ändå resultat och det känns riktigt, riktigt bra.

De ringde från gymmet igår kväll och bokade in mig på en
första instruktion imorgon em kl 14, så då kör jag igång med
min träning. För de som inte vet det har jag ju den enorma
turen att ett gym öppnar idag nere i vårt hus. Jag behöver bara
gå ner för trappan. Inga ursäkter alltså för att inte komma
iväg till träningen! ;)

Nu har jag precis ätit min frukost bestående av en rostad grov
smörgås med ett kokt ägg, jordgubbssmoothie gjord på
jordgubbar, mjölk och yoghurt och en svart kaffe.
Ska sätta igång med att göra en stor kastrull soppa på olika grönsaker
och krossade tomater som jag ska ha i kylen för att kunna värma upp
och ta en portion av då och då som mellanmål eller
lunch. Bra sätt att få i sig grönsaker också, tycker jag.

Ha en riktigt bra dag!
Kram Sussie

8 kommentarer:

Chrissan sa...

Smidigt med ett gym i sitt hus! :)

Cinderella sa...

Vilken lyx att ha ett gym i huset!!! Hur ska du nu kunna slingra dig..? ;)

Sv. Att passa sig för snabba kolhydrater och att bli medveten om var de gömmer sig påverkar kanske inte viktnedgången primärt, men däremot SUGET. Blodsockervalsen du vet. Min "guru" Martin Ingvar har i dagarna kommit ut med en ny bok (Hjärnkoll på maten) och den har jag beställt precis. Jag har läst hans bok Hjärnkoll på vikten ett par gånger och den har gett mig så många aha-upplevelser. Om du inte har läst dessa så rekommenderar jag dem verkligen. De är sakliga och korrekta vetenskapligt men ändå lättlästa (Martin Ingvar är professor i integrativ medicin på Karolinska).

Lotusblommans vardag sa...

Javisst är det en lyx! Och nu kommer jag som sagt inte undan... hehe... ;)
Böckerna vill jag verkligen läsa. För jag har svårt just med att låta bli att äta ngt sött varje dag. Ibland funderar jag på att sluta med allt som innehåller socker för det blir som ett knark för mig, men visst är det väl så att kolhydraterna genererar socker? Ska läsa böckerna.
Tack för uppmuntran och kommentarer! Uppskattas :D

Lisa sa...

Ja visst ÄR Viktklubben toppen!! Jag beklagar verkligen de som "bantar" med äckliga shakes och soppor, när man kan äta VAD SOM HELST!!

Jag har också klivit på vågen redan....riktig trevlig sysselsättning måste jag säga! :-)))

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det är helt otroligt! Så god mat hela tiden men ändå går man ner :) Nu får vi inte ge upp utan fortsätta resan hela vägen! Pepp Pepp! :D

Lotusblommans vardag sa...

Fasiken, något är fel på bloggen! Kommer inte in och kan göra inlägg! SUR! :(

Cinderella sa...

Kanske fungerar dessa pulver och soppor för en del som något slags kvickstart, men jag skulle aldrig ge mig på det, aldrig.

Lotusblommans vardag sa...

Min erfarenhet är att man går upp kilona lika fort igen eller tom mer när man börjar äta igen. Eller att man bara skjuter "problemet med mat" framför sig och undviker att ta tag i det.
Nej, det känns skönt att kunna äta massor av god mat men ändå minska i vikt. :)
Ha en skön torsdagskväll!