söndag 16 januari 2011

Matplanering måndag.

Suttit här och MATPLANERAT och bläddrat i alla receptpärmar och
kommit fram till hur jag ska lägga upp den första veckan.
På ett ungefär iallafall... Börjar med att ta en dag i taget
och utgår helt från vad som redan finns hemma. Vill försöka göra
slut på matvarorna hemma innan jag fyller på igen. Kanske på
ett nytt sätt denna gång. Desto mindre spring i affären desto bättre.

Måndag 17 jan :
Frukosten avklarad! Så kortet tog jag nu på morgonen 5.30 :)
Frukost:
björnbärssmoothie
( frysta björnbär, sommarbärsyoghurt, mellanmjölk )
+  1 grov smörgås m 1 kokt ägg
+  1 glas färskpressad limejuice
mellanmål:
råkostsallad
( riven morot m krossad ananas och vindruvor )
+  1 knäckemacka m rökt skinka, alfagroddar och gurka

lunch:
grönsakssoppan som jag kan äta mycket av !

mellanmål:
1 knäckemacka m rökt skinka, tomat, lök
+  några vindruvor

middag:
wokade grönsaker med kycklingfilé och sweetchilisauce m nudlar
+  1 glas färskpressad limejuice

ev kvällsmål:
1 liten skål med Havre Fras och mellanmjölk

Imorgon bitti är det vägning och rapport till Rivstart2011.
Jag hoppas att det gått nedåt. Tror inte på någon stor viktnedgång
eftersom det är den tiden på månaden då jag blir rätt uppsvälld
och binder en massa vätska. Men jag håller mig på rätt väg iaf...

Ha en toppenfin vecka!
Hoppas att Ni och jag ska hålla motivationen uppe!  :)
Kram Sussie

4 kommentarer:

Lisa sa...

OJ! Du är uppe tidigt!! *gäsp*

Jag försöker också rensa lite i skåpen, men det är svårt. Jag har en karl som gärna köper hem en massa (onödig?) mat när han åker från jobbet å e hungrig. *s*

Jag är också i "den" veckan så min viktnedgång blev minst sagt blygsam. :-/ Hoppas på MYCKET bättre resultat nästa vecka!!

Ha en BRA dag!

Lotusblommans vardag sa...

Japp, jag går och tränar när gubben går till jobbet. Vi går samtidigt så att jag ska komma iväg. :);) Men jag har sovit nu på dagen. Idag sov jag alldeles för länge. Flera timmar. Men jag behövde det.

Jag har bara gått ner 4 hekto, men som du sa så hoppas vi på MYCKET bättre resultat nästa vecka!

PEPPKRAM :D

Sari Hänninen sa...

jag skall göra mitt bästa för att lägga dig på listan... :-)... jag kan dock inte ge dig ngt datum på när vi får tag i dem... :-(.... ibland dröjer det otroligt länge innan vi får dem - även om varan "finns" med bild hos leverantören...
Vi får hålla tummarna

Lotusblommans vardag sa...

Tack, det vore toppen! Har en Big Shot men inte så många stansar än och de där var väldigt spännande! :)