måndag 17 januari 2011

MAT-planering tisdag.

TISDAGENS MATSEDEL:
Frukosten klar. Nu gymmet! Äter efteråt! Klockan är 6.20.
Frukost:
hallonsmoothie
( frysta hallon, sommarbärsyoghurt, mellanmjölk )
+  1 knäckemacka m rökt skinka
+  1 grov smörgås m kokt ägg
+  liten skål med råkostsallad
+  vindruvor

Mellanmål:
grönsakssoppa

Lunch:
liten pastaomelett m grönsaker
+   groddar, gurka, tomat
+  mjölkshake m ananas
( mellanmjölk mixad med krossad ananas )
Mellanmål:
grönsakssoppa

Middag:
köttfärssås och spagetti
+  råkostsallad

Kvällsmål:
liten skål m yoghurt och hallon

Varför lägga ut sin meny här kanske någon undrar?
Jo, för att då känner jag pressen på mig att verkligen följa den och
därmed gå ner i vikt. För skriver jag menyn här och inte följer den
så lär jag ju inte gå ner och det verkar ju konstigt. Alltså hjälper
detta mig att hålla mig på den rätta vägen... Dvs följa dieten! :)

Gjorde en stor sats soppa igår igen för denna vecka.
varierade den lite med vitlök och vitkål bland annat... :)
Ha en jättebra tisdag!
Kram Sussie

8 kommentarer:

Katarina sa...

Vilken trevlig blogg & god mat!

Pepp fr mig!

Lotusblommans vardag sa...

Tack, vad roligt att du tycker det! :D
PEPPKRAM tillbaka

Sussie B sa...

Hejsan

Bra att du lägger ut dagens ätande här, för då kan du alltid gå tillbaka å titta vad du har ätit å även få lite inspiration.

Kram Sussie

Lotusblommans vardag sa...

Ja, och om jag går ner i vikt som jag ska så kanske det kan hjälpa någon annan också! :)

Kram

Cornelia sa...

Hej hej
tack för kommentaren med ditt resultat, jag blir jättetacksam om du lägger in resultatet som ett FB meddelande, mail eller kommentar här på bloggen, jag har inte möjlighet att säkerställa att jag ser alla resultat på FB loggen. Kör hårt och lycka till vecka 3 Kram och pepp

Lotusblommans vardag sa...

Hej igen! Ja, det ska jag komma ihåg.:)
Tack detsamma! Peppkram

Lisa sa...

Ja. Bloggen funkar bra som en "blåslampa i häcken"! *s* Och du skall veta att den behövs!!

Kram och pepp!!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Lisa! :D
Peppar tillbaka!