torsdag 13 januari 2011

Skor och annat...

Tog mig en rejäl titt i skogarderoben idag!
Inspirerad av andra bloggare som kämpar med vikten
så satte jag igång att plocka fram lite skor som
jag hoppas att jag ska kunna använda när jag går
ner i vikt igen. För som det är nu kan jag inte gå i
höga klackar långa stunder. Jag får alldeles för
ont i fötterna...
Så att orka gå i högklackat flera timmar igen är
verkligen en av mina önskningar för framtiden!
För jag har så mycket skor och kläder liggande som jag
vill kunna använda igen. Mycket har jag ju såklart
gjort av med så det ska även bli fantastiskt kul att
få shoppa lite nya skor och kläder sen när jag kommer ner
i mindre storlekar!

En annan sak förutom att ha höga klackar är drömmen att ha
högskaftade stövlar igen!
Åh, vad jag hoppas att jag kommer att
kunna ha det igen!
Nu är vaderna alldeles för stora för annat än kortskaftade boots.

Detta är ju verkligen en sporre eller hur?
Att få känna sig riktigt snygg och sexig igen  ;) ;)

Dagen började annars väldigt bra. Jag gick till gymmet
klockan 6.20 när gubben gick till jobbet. Där körde jag 20 min
powerwalk och sen med EasyLine-maskinerna.
En timmes träning sammanlagt.
När det gäller kosten går det också väldigt bra.

I morse åt jag frukost efter träningen. Det blev en stor smoothie
gjord på jordgubbar, Valio skogsbärssyoghurt och mellanmjölk.
Till det åt jag en knäckemacka med rökt skinka.
Mellanmål blev faktiskt bara en Nutrilett-påse.
Lunchen grönsakssoppa och två grova rostade smörgåsar
med skinka.
Nu till kvällen ska jag göra en rejäl tonfisksallad.
Det blir en utmaning för min del: att börja göra sallader hemma.

Så nu väntar jag på att A ska komma hem så vi kan ta promenaden
vi planerat och sen gå och handla grönsaker och frukt.
För han ska få göra en av sina supergoda fruktsallader som jag ska
ha i kylen. Gott i tex yoghurt. Eller bara som det är.
Jag äter inte ofta frukt tyvärr, men som sallad tycker jag det
är så saftigt och gott.

Hoppas att Ni är lika glada som jag idag!
Här är himlen helt blå och solen tittar fram.
Kram Sussie

9 kommentarer:

Lena sa...

De gånger jag har försökt att ha mer än 1 cm klack på skorna har det slutat illa... stukade fötter. Måste ha båda fötterna stadigt på jorden, funkar inte annars. Inte ens träskor kunde jag ha förr i tiden då det var modernt. Mitt balanssinne är väl inte så bra :) Kämpa på!

Lotusblommans vardag sa...

Tur att vi alla är olika :D
Jag gillar praktiska skor också. Aldrig att jag skulle ut och gå i skogen eller någon annanstans heller för den delen i annat än praktiska skor!

Ha en bra kväll :)

karinl sa...

Jag är också glad idag :-). Inte över viktminskningen, för den går alltför långsamt, men midjan blir stadigt mindre. Ja, där det borde ha varit en midja.
Den här bloggen blir jag inspirerad av! Idag blev det din grönsakssoppa till lunch. Gott tyckte inte bara jag, utan mina två vuxna söner som åt upp allt, åtta portioner!
Jag har hittat stövlar för första gången på en massa år. Det var i ett samhälle där det bara bor tjockisar enligt skohandlaren och därför satsar de på stövlar med breda skaft.
Lycka till Sussie! Vi hörs framöver och tänk så slanka vi är till sommaren :-).
Kram Karin

Lotusblommans vardag sa...

Åh, nu blir jag ännu gladare! När du berättar för mig att bloggen inspirerar Dig :)
Och du, man ska inte haka upp allt på vikten. Det viktiga är att vi blir sundare och som du sa: Till sommaren ska vi vara riktiga snyggingar! SMILE
Ha en trevlig kväll och peppkram!

Sari Hänninen sa...

Härligt med ännu en som kämpar.... Om vi är fler, så kanske vi kan stötta varandra... Det kan ju faktiskt vara det som gör att jag lyckas denna gång!
Jag lägger till dig i min blogg-lista.

Anneli sa...

Tack för ditt inlägg i min blogg!
Det är alltid kul när jag kan inspirera andra precis som jag själv blivit och BLIR inspirerad.
All pepp till dig....och mig! =D

Ha en skön helg!

Lotusblommans vardag sa...

Ja, den här gången lyckas vi! Garanterat :)
Med hjälp av varandra! :)
Peppkram till Er och ha en jättebra dag!

Lisa sa...

Åh. Skorna på första bilden är ju sk-tsnygga!!
Ja jag har också fått "nöja" mig med kortskaftade "stövlar". Tråkigt!! Inte ens att tänka på sådana där med skaften som går över knät. :-P

Köpte ett par snygga jeansleggings förra våren. Ett par i st XL(!!) men de fick jag bara upp till knäna. *s* Ett par XL!! Skulle tro att de är mer i st 38-40! *mutter*

Ha en skön helg!!

Lotusblommans vardag sa...

Tack ;) Ja, man kan ju undra hur de tänker ibland med "stora" storlekar, som ju borde heta normala... Tur att postorder finns för oss större tjejer... Själv kommer jag att vara superglad när jag kan köpa storlek 46/48 som finns överallt i butikerna! :)
Ha en toppen helg!