onsdag 9 februari 2011

Morgonstund har guld i mund... eller?

Utsikt från köksfönstret på morgonen!
I morse var jag uppe i ottan igen! Vi går upp runt kvart i fem varje
morgon nu och det är inga problem. Aldrig hade jag väl trott
att jag skulle tycka att det är en njutning att gå upp den här tiden
på morgnarna. Jag som tvingat mig själv hela livet att gå upp
och gå till jobbet. Jag har avskytt tidiga morgnar. Bara velat
ligga kvar i sängen och under varma täcket och sova vidare...

Men nu.. Jag längtar efter att gå iväg till gymmet varje morgon!
Är nog piggare än min i vanliga fall, jämfört med mig,
morgonpigge gubbe till och med.

Jag sover sedan på dagen mellan från 10 till typ 12-13, men
jag har iallafall gått upp på morgonen och tränat. Sen ätit en
ordentlig frukost. Börjar nöta in nya rutiner.

I fredags var jag på gymmet både på morgonen och kvällen och
körde 1 timme powerwalking. Och det var ett framsteg kan jag
säga. För jag hade blivit lite ledsen och rätt arg av att tänka på
en sak. Så istället för att deppa ihop så gick jag ner på gymmet!
Det gjorde mig glad igen! :)

Den här veckan har jag tränat så här:
måndag   powerwalking 1 tim
EasyLine 15 min
tisdag   powerwalking 45 min
spinning 20 min
onsdag   powerwalking 40 min
30 min EasyLine

Några har sagt att jag är så duktig som går så länge
på gåbandet och det gör mig så glad! Tack för all peppning!

Planerar att träna torsdag och fredag också och sen vila
lördag och söndag.

Klockan på gymmet. Tidig morgon som sagt... :)
Smärtorna har varit rent ut sagt fruktansvärda nu på
eftermiddagarna och kvällarna. Jag antar att det är det
faktum att jag rör på mig så mycket som triggar igång det mer
än vanligt. Jag får ont av att sitta, stå och av att ligga på sidan.
Höfterna, rumpan och benen klarar liksom inte av trycket.
Men jag proppar i mig mina tabletter och kör med min
varma vetekudde under hela kvällen och tidiga natten,
så då lyckas jag iallafall vara smärtfri tills på morgonen!
Och då går jag och tränar! :)

Men jag ska beställa en ny tid hos smärtläkaren och
försöka få starkare tabletter. För så här kan jag inte ha
det bara för att jag rör på mig... Kan ju inte ha ischias hela tiden!
Och jag hoppas att det inte är diskbråck!

Hursomhelst:
Jag är nästan kär i min vetekudde nu!
 Tack och lov att jag har den!
Min räddare i nöden! ;)
Värmen gör mig så gott!

Ha en riktigt bra dag! PEPP från mig!
Nu ska jag bädda ner mig med varma kudden på höfterna
för jag dunkar nästan huvudet i laptopen.
Kram Sussie

5 kommentarer:

Peter Andersson sa...

Hej!

Folk frågar mig vad jag går hög på kolla in de här
http://pevtear.com/viktminskning
Har aldrig mått så bra, de är baserat på naturprodukter, kinesiska örter.
De är för alla människor inte bara för dom som vill gå ner i vikt. Man håller sig friskare, har inte varit sjuk sen jag började med detta.
Är du själv intresserad av att börja som distributör, så finns de alla möjligheter man kan köra på deltid eller heltid. De är kul och de är många som är intresserade av produkterna.

De är en måltidsersättnig, man byter ut en eller två måltider om dan, sen äter man vanlig mat också gärna en färgrik måltid på kvällen.
När du har nått din målvikt, så är du den bästa reklamen själv om du vill börja sälja, folk kommer och fråga vad du har gjort för och se så pigg och fräsch ut. De säljer sig själv.
30 dagars pengar-tillbaka-garanti.
Hör gärna av dig om de är något, lycka till
Mvh Peter

Kati sa...

Härligt vad du har kommit igång... det är bara att önska dig lycka till!

Kati

Lotusblommans vardag sa...

Tack Kati! Längtar redan till morgonen...
Ha det bra! :)

Anna sa...

helt fantastiskt vilken motivation du har !!
hoppas det vänder med värken så småningom..

kram & pepp Anna

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna! Jag blir jätteglad för all uppmuntran! :) Ha en jättebra dag!